اخبار سیاسی

کشف شواهدی از دوران مختلف اسلامی در گذر کمرزرین

علی شجاعی اصفهانی، دراین باره چنین بیان نمود: در محل این پروژه و در تمام ترانشه های ایجاد شده، آثار معماری از دوره های مختلف وجود دارد، و تا کنون شواهد معماری و آثار منقول در این سایت، همانطور که انتظار بود از ادوار مختلف دوران اسلامی به دست آمده اند.

16 فروردین 1403

هواوی همچنان بر آیفون سوار است!

از عوامل رکود بازار اپل و فروش آیفون در چین، عدم عرضه گوشی های تاشو است که در این کشور آسیایی محبوبیت فراوانی دارند.

30 بهمن 1402

نمایش عظمت دیوار بزرگ گرگان در نمایشگاه شکوه ایران باستان در چین

ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، نمایش عظمت دیوار بزرگ گرگان در نمایشگاه شکوه ایران باستان در چین صورت پذیرفت.

18 بهمن 1402

خبر تازه از تعطیلی پنج شنبه ها، کاهش ساعت کاری

علاوه بر افزایش تعطیلات آخر هفته از یک به دو روز، مقدار کار هفتگی از 44 ساعت به 40 ساعت کاهش می یابد که در این شاخص ایران در زمره کشورهای پیشرفته قرار می گیرد.

22 آذر 1402

برترین روستاهای جهانی گردشگری اعلام می گردد

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور گفت: در حاشیه بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری برگزیدگان روستاهای جهانی گردشگری معرفی و تجلیل می شوند.

26 مهر 1402

نام دو روستا در پاوه و اسلام آباد غرب تغییر کرد ، شادبلاغ به شاهبداغ تغییر نام یافت

وزیر کشور مصوبه هیأت وزیران درباره موافقت با تغییر نام دو روستای شهرستان های پاوه و اسلام آباد غرب از توابع استان کرمانشاه را ابلاغ کرد.

13 شهریور 1402

واکنش های منفی به رواج گسترده زبان انگلیسی در شمال اروپا

بعضی از شهروندان هلند و دیگر کشورهای شمال اروپا می گویند اگر قرار است دانشگاه های مهم و شاخص در این کشورها به طور فزاینده به زبان انگلیسی تدریس نمایند، چه جایی برای زبان های ملی آنها باقی خواهد ماند؟

18 مرداد 1402

اهمیت روزافزون کتاب فروشی های مستقل

به گزارش خبرنگاران ، کتابفروشی های محلی و مستقل در آمریکا در شرایط فعلی اهمیت بسیاری پیدا نموده اند. کتابفروشی های مستقل با دسترسی آزاد و منصفانه به ادبیات مورد حمله سیاسی، سنگری در برابر سانسور و دارایی برای جوامعی هستند که به آن ها خدمت می نمایند.

29 تیر 1402

اعلام زمان تسویه مطالبات متناسب سازی حقوق بازنشستگان ، پرداخت طلب رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از تسویه مطالبات متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا قبل از شهریور و انجام رتبه بندی معلمان و اجرای مطالبات فرهنگیان بازنشسته در مرداد اطلاع داد.

24 تیر 1402

توییت امیر عبداللهیان بعد از شرکت در کنسرت

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به کنسرت علیرضا قربانی رفت.

4 تیر 1402

استخدام فارغ التحصیلان پزشکی و داروسازی در آموزش و پرورش؟ ، شرح جالب معاون وزیر آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: فارغ التحصیلان 12 گروه و رشته شغلی در آزمون دبیری و 17 رشته شغلی در آزمون هنر آموزی سال جاری می توانند شرکت نمایند.

2 تیر 1402

وزیر ارتباطات: موبایل های ایرانی فعلاً از سیستم عامل اندروید استفاده خواهند کرد

تسنیم: وزیر ارتباطات گفت: برنامه ما برای سال جاری فراوری یک میلیون گوشی مالیِ ایرانی زیر 100 دلار است و در این زمینه با وزارت صمت برنامه مشترک داریم.

28 خرداد 1402

خشم کیهان از روزنامه های اصلاح طلب: چرا دستاورد های سفر رئیسی به آذربایجان شرقی را سانسور کردید؟

کیهان نوشت:نگاهی به روزنامه های شرق، اعتماد، سازندگی، هم میهن، مردم سالاری، آرمان ملی و دیگر رسانه های منتسب به جریان غربگرا یا همان طیف مدعی اصلاحات نشان می دهد که این رسانه های در اقدامی هماهنگ و به صورت زنجیره ای سفر پربار و پردستاورد رئیس جمهور و...

23 خرداد 1402

اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1402

در آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 تعداد 471 هزار و 528 نفر شرکت نموده اند که از این تعداد 255 هزار نفر زن و 216 هزار و 528 نفر مرد هستند که در 6 گروه آزمایشی و 134 کدرشته به رقابت پرداختند.

11 خرداد 1402

عشق درمان رنج انسان است

به گزارش خبرنگاران رمان دختر نخست وزیر رمانی خواندنی است با رگه های نیرومندی از عشق و به زبان طنزی نامحسوس که خواننده را تا انتها همراهی می نماید. رمان دختر نخست وزیر داستانی است به ظاهر دارای بخش های دور از هم و نامتجانس درباره عشق، زندگی، مرگ و رنج انسان...

2 خرداد 1402

شروع دوستی با کتاب

کتاب؛ همان یار مهربان دوران کودکی ها، این روزها آنقدر مهجور شده که کمتر سراغی از آن گرفته می گردد. به خصوص نوجوان ها که با گذر از مرحله کودکی احساس بزرگی می نمایند و ترجیح می دهند فراغت خود را با تفریح های دیگری پر نمایند.

24 اردیبهشت 1402

برنامه ای برای مهار تورم ساخت مسکن ، وام 200 میلیونی مسکن افزایش می یابد؟

وام 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در امسال افزایش نمی یابد. به نظر می رسد کمبود منابع بانکی، مقدار بازپرداخت و هم چنین برنامه هایی به منظور کنترل تورم باعث شده تا سیاست هایی در جهت کاهش قیمت تمام شده مسکن اجرا گردد.

20 فروردین 1402

توافق نو بین ایران و عربستان ، جزئیات گفتگوی وزرای خارجه ایران و عربستان

وزرای خارجه ایران و عربستان در گفتگوی تلفنی که داشتند، توافق کردند طی روزهای آینده با یکدیگر دیدار کنند.

13 فروردین 1402

گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر

حسین امیرعبداللهیان شروع ماه مبارک رمضان را به شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر تبریک گفت.

3 فروردین 1402

خودرو شاهین جایزه خوش حسابی به شهروندان یک منطقه تهران

شهردار منطقه 2 با اشاره به بهره مندی از استثنایی ترین بخشودگی جرایم تاریخ شهرداری گفت: خودرو شاهین از جوایز نفیسی است که برای شهروندان خوش حساب در نظر گرفته شده است.

22 اسفند 1401
تعداد: (244)