اهمیت روزافزون کتاب فروشی های مستقل

به گزارش وبلاگ خلیج اپ ، کتابفروشی های محلی و مستقل در آمریکا در شرایط فعلی اهمیت بسیاری پیدا نموده اند. کتابفروشی های مستقل با دسترسی آزاد و منصفانه به ادبیات مورد حمله سیاسی، سنگری در برابر سانسور و دارایی برای جوامعی هستند که به آن ها خدمت می نمایند.

اهمیت روزافزون کتاب فروشی های مستقل

البته کار کتابفروشی های مستقل خیلی بیشتر از فروش کتاب است. کتابفروشی های مستقل یک رابط اجتماعی هستند، میزبان برنامه ها، جلسات و رویدادهای اجتماعی که شهروندان محلی را درگیر و مطلع می نماید. یک کتابفروشی محلی نیز مکانی عالی برای دوست یابی است.

مطمئناً، خرده فروشان آنلاین می توانند به مشتریان قیمت های بسیار پایین تری و موجودی کتاب به طور نمایی بیشتر ارائه دهند. بله، فاکتور راحتی نیز وجود دارد: مشتریان برای خرید کتاب نیازی به ترک خانه ندارند. آن ها می توانند این کار را از راحتی روی کاناپه خود تنها با یک کلیک انجام دهند. اما مهم است که به یاد داشته باشید که خرده فروشان آنلاین متخصص تجارت الکترونیک هستند، نه کتاب فروش. کتاب فروش ها بخشی از مردم هستند: آنها کتاب شناسان کاملی هستند که از تطبیق خواننده با نویسنده لذت می برند و این جزء انسانی بخش مهمی از تجربه ادبی است.

کتابفروشی های مستقل به طور مستقیم به جامعه و افراد خدمات می دهند. مشارکت آن ها بسیار ارزشمند است و به روش هایی که نمی توان در شکل آنلاین خرید پیدایشان کرد. کتابفروشی های مستقل از ارزش های اصلی جامعه، خلاقیت، گردهمایی، مدنیت و تماس پشتیبانی می نمایند: کتابفروشی های مستقل اغلب در جوامع خدمات گسترده ای ارائه می نمایند؛ فضای امنی برای بچه ها که بعد از مدرسه به آنجا بروند، راهی لذت بخش برای گروهی از دوستان برای گذراندن بعدازظهرها و الی آخر.

کتابفروشی های مستقل از خلاقیت ما حمایت می نمایند. بسیاری از آنها کلوپ های کتاب، رویدادهای نویسنده، گروه های کتابخوانی موضوعی، سخنرانی ها و سایر فعالیت هایی را ارائه می دهند که دری را به روی افکار و ایده های نو باز می نماید. کتاب ها به شکل گیری فکر خلاق ترین و مبتکرترین متفکران یاری نموده اند. با قفسه های فروشگاه های مستقل که اغلب تا لبه ها بسته شده اند، ساعت ها می گذرد که شما در حال کاوش، تفکر و شاید کشف آن گوهر غیرمنتظره هستید که جرقه ایده بزرگ بعدی شما را می زند.

کتابفروشی محلی پنهانی برای نویسندگان و خوانندگان ارائه می دهد. اینجا مکانی دلپذیر برای دور هم جمع شدن و احساس راحتی و آسودگی است. این مکانی است برای افراد همفکر، برای دور هم جمع شدن و گفتگو.

کتابفروشی های محلی معمولاً به خاطر رفتار متمدنانه و محترمانه با مشتریان معروف هستند. مشتریان معمولاً با نام مورد استقبال قرار می گیرند. در بسیاری از محیط ها، مردم احساس می نمایند گم شده و دیده نمی شوند. در کتابفروشی محلی، آنها احساس انسانیت و شناخته شدن می نمایند.

کتابفروشان مستقل برای تعامل با کسانی که مطالعه می نمایند ارزش قائل هستند و این تماس شخصی برای همه ما حیاتی است. کتابفروشان بر روابط بلندمدت با مشتریان تمرکز می نمایند و در پی ارتقای تجربه مستقیم مشتری به وسیله خدمات شخصی و تخصصی هستند. شناخت مشتری و حمایت از علایق و نیازهای فردی آنها به اطمینان از حفظ مشتری یاری می نماید.

در یک جامعه آزاد، با مدل بازار آزاد، هر کسب وکاری، از کسب وکار کوچک تا میلیاردر، حق دارد در چارچوب قانون و بر اساس اصول اخلاقی وجود داشته باشد. به همین ترتیب، هر شهروندی این حق را دارد که انتخاب کند چه چیزی بخرد و از کجا بخرد. در این شرایط، هیچ چیزی نمی توان علیه وجود آمازون گفت، نه تصمیم یک فرد برای خرید کتاب به ارزش هزاران دلار در آمازون.

دست آخر، یک فرد طبقه میانه یا پایین می تواند کتابی را در آمازون بخرد، زیرا مقرون به صرفه تر است و باید برای خرید دیگری پول پس انداز کند - غذا، گاز، لباس. افراد دیگر، با وقت آزاد و پول بیشتر، می توانند از یک مغازه محلی تماشا نمایند و فنجانی قهوه بنوشند و بدون نگرانی قفسه ها را مرور نمایند تا غافلگیر شوند. خودتان انتخاب کنید و با آن راحت باشید. اما مهم این است که به یاد داشته باشیم که کتاب مانند هیچ کالا یا شی دیگری نیست.

منبع:

https://www.guilhermedearo.com/post/why-do-independent-and-local-bookstores-still-matter

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اهمیت روزافزون کتاب فروشی های مستقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت روزافزون کتاب فروشی های مستقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید