تعاریف و اصطلاحات

شیر گاو نانوذره دارد، آن هم از نوع مفید!

بر اساس یک مطالعه تازه، شیر گاو حاوی نانوذراتی است که می تواند برای ارائه درمان های خوراکی مبتنی بر آران ای (RNA) اصلاح کننده بیماری استفاده شود. این درحالی است که داروهای کنونی آران ای پایه را فقط می توان تزریق کرد.

9 اردیبهشت 1403

ضد آفتاب مناسب برای مادران باردار و بچه ها چیست؟

دکتر سارا میرحقی ساعتچی گفت: اغلب زنان باردار می دانند که خوردن بعضی مواد غذایی یا ویتامین ها ممکن است برای جنین خطرناک باشد، اما شاید به این موضوع دقت نکنند که بعضی از موادی که به وسیله پوست نیز جذب می گردد مانند کرم و لوسیون ها ممکن است بر سلامت جنین...

1 اردیبهشت 1403

تخیلی ترین مدل موهای تاریخ بازی های ویدئویی

تعلیق باور جزئی جدایی ناپذیر و ذاتی در بازی های ویدئویی است. بازی ویدئویی یک فانتزی دیجیتالی است پس بازیکنان با این خیالات عجیب و گاهی اوقات غیرممکن همراه می شوند. وقتی پای خلق شخصیت ها به میان می آید طراحان آزادی عمل کامل دارند خصوصاً که می دانند چیزهایی...

7 فروردین 1403

4 علت دود ابی هنگام سرد بودن موتور

آیا می دانید علت دود ابی هنگام سرد بودن موتور چیست؟ آیا تا الان با این مشکل روبه رو شده اید؟ اگر با وجود سرد بودن موتور ماشین، دود آبی از اگزوز خارج می شود، باید هر چه زودتر علت را پیدا کنید.

28 اسفند 1402

همه چیز درباره بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه

وقتی حرف از پرداخت خسارت خودرو پس از تصادف یا حوادث طبیعی می گردد، اولین چیزی که به فکر افراد می رسد، استفاده از بیمه شخص ثالث برای جبران کل خسارت است. اگر مبلغ خسارت خودروتان بیشتر از سقف بیمه باشد، شرکت بیمه تمام مبلغ را پرداخت نمی کند؛ مگر اینکه بیمه...

16 اسفند 1402

آیا ورزش کراس فیت برای لاغری مفید است؟

وقتی به تمرینات کراس فیت نگاه می کنید مطمئن می شوید که با این ورزش است که می توانید حسابی وزن کم کنید. اما جالب است بدانید که ورزش کراس فیت برای لاغری مناسب نیست. کارشناسان معتقدند که باید از تمرینات دیگر برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام بهره ببرید...

4 اسفند 1402

همه چیز درباره رژیم غذایی برات BRAT

اگرچه رژیم غذایی برات سالهاست که به عنوان درمانی مناسب برای جلوگیری از اسهال در نظر گرفته شده است اما اخیراً به وسیله آموزشگاه اطفال آمریکا بسیار محدود کننده تلقی شده است. این موضوع بسیاری از مردم را به این فکر واداشت که: چه غذاهایی باعث بهبود معده می...

20 بهمن 1402

پول زور برای کویرگردی؟

مشکل مسوولیت متولی بازار توریستی زمانی پدیدار می گردد که توریست هزینه ای برای ورود به یک منطقه توریستی می دهد و در مقابل یا خدماتی دریافت نمی کند یا این خدمات حداقلی است.

13 بهمن 1402

نحوه تمیز کردن کیف چرم مصنوعی

کیف چرم مصنوعی نسبت به کیف چرم طبیعی قیمت مناسب تری دارد؛ از این رو تقریبا افراد در هر شغل و هر صنفی از کیف های چرم مصنوعی استفاده می نمایند. با توجه به کاربرد زیاد این نوع کیف، لازم دیدیم که این مطلب از مجله خبرنگاران را به تمیز کردن کیف چرم مصنوعی اختصاص...

21 دی 1402

نام دو روستا در پاوه و اسلام آباد غرب تغییر کرد ، شادبلاغ به شاهبداغ تغییر نام یافت

وزیر کشور مصوبه هیأت وزیران درباره موافقت با تغییر نام دو روستای شهرستان های پاوه و اسلام آباد غرب از توابع استان کرمانشاه را ابلاغ کرد.

13 شهریور 1402

تصاویر ، مرسدس نسخه های SL و GT کوپه 2024 را معرفی کرد

وقتی شرکت AMG اعلام نمود که SL و GT کوپه را با هم توسعه می دهد، بعضی از علاقه مندان به سرعت از مرسدس به علت تبدیل آن به یک SL با سقف فلزی ثابت انتقاد کردند.

28 مرداد 1402

8 نوشیدنی جایگزین قهوه

قهوه یکی از محبوب ترین و رایج ترین نوشیدنی ها در دنیاست که طرفداران بسیاری دارد اما کافئین موجود در آن ممکن است باعث برخی اختلالات گوارشی یا ذهنی برای افراد شود. می توانید با نوشیدنی جایگزین قهوه از اثرات مخرب کافئین بر بدن خود جلوگیری کنید.

25 مرداد 1402

واکنش های منفی به رواج گسترده زبان انگلیسی در شمال اروپا

بعضی از شهروندان هلند و دیگر کشورهای شمال اروپا می گویند اگر قرار است دانشگاه های مهم و شاخص در این کشورها به طور فزاینده به زبان انگلیسی تدریس نمایند، چه جایی برای زبان های ملی آنها باقی خواهد ماند؟

18 مرداد 1402

نمایشگر عجیب خودروهای مینی خبرساز شد، عکس

گجت نیوز نوشت: مینی پیش نمایشی از کابین محصولات آینده خود را ارائه داد. در فضای داخلی نسل تازه خودروهای مینی یک نمایشگر گِرد بدون حاشیه خودنمایی می نماید.

16 مرداد 1402

شیر باغ وحش متروکه سیرجان تلف شد ، دلیل چیست؟

تنها بازمانده باغ وحش متروک سیرجان که یک سال پیش به زابل منتقل شده بود، در باغ وحش چاه نیمه تلف شد.

8 مرداد 1402

راز ثروتمند شدن افراد چیست؟

شاید ثروتمند بودن و رسیدن به آن خواسته بیشتر افراد باشد اما تا وقتی که ندانیم خصوصیات ثروتمندان چیست و از درون به این نکته پی نبریم که ثروتمند هستیم، این اتفاق رخ نمی دهد.

23 خرداد 1402

نقش ماشین اسباب بازی کوچک؛ از بازی تا یادگیری

در این مقاله، ابتدا مزایای بازی بچه ها با ماشین اسباب بازی کوچک را شرح خواهیم داد و سپس، انواعِ این ماشین ها را معرفی خواهیم کرد.

17 خرداد 1402

خواص کنگر برای سلامتی؛ 8 فایده بی نظیر این گیاه که باید بدانید

کنگر از گیاهان بی نظیری است که فیبر، آنتی اکسیدان و مواد مغذی زیادی دارد و می تواند به بهبود سلامت بدن یاری کند. این گیاه در انواع طب های سنتی استفاده می گردد و کارشناسان هم خواص کنگر را که شامل بهبود سلامت دستگاه گوارش، پاکسازی کلیه ها و بعلاوه مبارزه...

25 اردیبهشت 1402

روحی سفید در پس زمینه ای زرد رنگ؛ چه معنایی پشت لوگو اسنپ چت است؟

روزیاتو نوشت: کاربران اسنپ چت به تازگی پی برده اند که چرا لوگوی این شبکه اجتماعی محبوب به شکل روحی سفید با پس زمینه ای زرد رنگ است.

26 فروردین 1402

مهم ترین راه های نجات از افسردگی چیست؟

راه های نجات از افسردگی چیست؟ این سوالی است که بسیاری از افراد ممکن است با آن روبرو شوند.

25 فروردین 1402
تعداد: (64)