طراحی گرافیکی و چاپ

نمایشگاه نسخ خطی منتخب حبیب السیر در کاخ گلستان افتتاح می گردد

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، نمایشگاه نسخ خطی منتخب حبیب السیر در کاخ گلستان افتتاح می گردد.

15 بهمن 1402

گرانی کاغذ مانع تألیف است، معنای ترجمه این نیست که خودمان را گم کنیم

بهرام دبیری نقاش که به تازگی کتاب باید می گفتم از او منتشر شده است در گفت وگو با خبرنگاران ؛ در خصوص مسائل هنرمندان در حوزه تألیف گفت: من گمان می کنم ادبیات نسبت به بقیه هنرها گرفتارتر است، چرا که موضوع سانسور وجود دارد، موضوع کاغذ و گرانی آن، موضوع ناشر...

5 شهریور 1402

پانسمانی که درمان سوختگی را متحول می نماید

علاوه بر این، بر اساس اسکن های سه بُعدی از قسمت های سوخته بدن، ورق های هیدروژل را می توان به صورت سه بُعدی چاپ کرد تا با خطوط دقیق آن ناحیه مطابقت داشته باشد. این بدان معنی است که پانسمان با تمام بافت آسیب دیده تماس پیدا می نماید، بدون اینکه فشار زیادی...

21 خرداد 1402

کتاب دو جلدی مفصلی درباره خاقانی شگفتی ساز آماده انتشار است، فراهم شدن مقدمات ثبت روز خاقانی

محمدرضا ترکی در شصت ویکمین زادروز خود در گفت وگو با خبرنگاران به اثر در دست انتشار خود اشاره و عنوان نمود: پیش از این دو جلد از کتاب سرّ سخنان نغز خاقانی را که شامل مباحثی در زمینه زندگی، شخصیت و شعر خاقانی بود در سال 1398 منتشر نموده بودم. این اثر خوشبختانه...

20 خرداد 1402

شروع دوستی با کتاب

کتاب؛ همان یار مهربان دوران کودکی ها، این روزها آنقدر مهجور شده که کمتر سراغی از آن گرفته می گردد. به خصوص نوجوان ها که با گذر از مرحله کودکی احساس بزرگی می نمایند و ترجیح می دهند فراغت خود را با تفریح های دیگری پر نمایند.

24 اردیبهشت 1402

نمایش دَرِگوشی به تالار هنر می رود

به گزارش خبرنگاران ؛ نمایش درِگوشی که بر اساس داستان مربای شیرین اثر هوشنگ مرادی کرمانی نوشته شده است به نویسندگی و کارگردانی نرگس اصغری از دوشنبه 25 اردیبهشت ساعت 17:30 در تالار هنر به صحنه می رود.

19 اردیبهشت 1402

شاسی بلند پرچمدار چینی با قیمت باورنکردنی یک میلیارد و 200 میلیون تومان، عکس

گجت نیوز نوشت: شرکت چری به تازگی پیش فروش تیگو 9 را به صورت رسمی با قیمت پایه 23 هزار دلار (معادل 1 میلیارد و 200 میلیون تومان) در چین شروع کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند پرچمدار چری آشنا خواهیم شد.

14 اردیبهشت 1402

روحی سفید در پس زمینه ای زرد رنگ؛ چه معنایی پشت لوگو اسنپ چت است؟

روزیاتو نوشت: کاربران اسنپ چت به تازگی پی برده اند که چرا لوگوی این شبکه اجتماعی محبوب به شکل روحی سفید با پس زمینه ای زرد رنگ است.

26 فروردین 1402

خرید 39 مدل فریزبی بادوام و کاربردی

یکی از بازی های مفرح ، فریزبی بوده که از یک صفحه مدوّر لبه دار درست شده است. از این وسیله برای سرگرمی و ورزش رقابتی استفاده می گردد. روش بازی به این صورت است که صفحه را به آسمان پرتاب نموده و بعد آن را می گیرند. در ادامه با این ورزش شاد بیشتر آشنا می شوید.

2 اسفند 1401

این قایق شیشه ای لوکس شما را نامرئی می نماید

جوزف فواکیس طراح مشهور ایده قایق تفریحی 88 متری نامرئی به نام پگاسوس را به اشتراک می گذارد که از شیشه آینه ای ساخته شده است تا آسمان و دریا را منعکس کند. با تحقق این طرح احتمالا راه جدیدی گشورده خواهد شد تا بعضی بتوانند به طور مخفیانه به نقاط مختلف جهان...

21 بهمن 1401

عکس، این موجود زنده از بدن یک زیست شناس ایجاد شده!

جهان چیزهای عجیب و غریب زیادی دیده است، اما اینکه در نهایت ببینیم یک بدن ارگانیک بدون حیات با یاری فناوری عملی می گردد، داستان کاملاً متفاوتی است.

14 بهمن 1401

راهی ساده برای تبدیل کابوس به رویا !

ایرنا نوشت: دانشمندان در یک مطالعه تازه کشف کردند که گوش کردن در هنگام خواب به یک صدای مرتبط با تجربه مثبت که در طول روز داشتند، به وسیله یک هدبند بی سیم می تواند تناوب کابوس های شبانه را کاهش دهد.

22 آبان 1401

شیک ترین مدل پرده برای چیدمان منزل

اینکه چه پرده ای برای خانه خود انتخاب کنیم نقش بسیار مهمی در دکوراسیون و زیبایی خانه ما خواهد داشت.

4 شهریور 1401

جشنواره ملی اهدا عضو برگزار می گردد

خبرگزاری خبرنگاران-نخستین جشنواره ملی اهدا عضو در دو موضوع آزاد و ویژه با موضوع نقش هماهنگ کننده پیوند اعضا در صحنه اهدای عضو برگزار می گردد.

19 اردیبهشت 1401

هواپیمایی امارات شایعات مربوط به طرح نجات ایرلاین اتحاد را تکذیب کرد

هواپیمایی امارات در دبی شایعاتی مبنی بر تصاحب و کنترل رقیب دیرینه و نزدیک خود، هواپیمایی اتحاد را رد نموده است.

23 فروردین 1401

انتقاد اردوغان از محتوای شبکه های اجتماعی

خبرگزاری خبرنگاران-رییس جمهور ترکیه در بخشنامه ای درباره فعالیت های رسانه ها، بدون اینکه نامی از شبکه ای ببرد برخی برنامه های تلویزیونی را مورد انتقاد قرار داد.

20 فروردین 1401

لایحه بودجه سنواتی برای تبدیل به قانون چه مسیری را باید طی کند؟

خبرنگاران - هر ساله براساس آیین نامه داخلی مجلس پس از تقدیم لایحه بودجه به قوه مقننه کمیسیون تلفیق پس از تشکیل باید بررسی جزییات لایحه پیشنهادی دولت را آغاز کند.

10 بهمن 1400

تامین 80 درصد کاغذ مورد احتیاج کشور از ظرفیت های داخلی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: در پی این هستیم که در 1.5 سال آینده بتوانیم 80 درصد تامین کاغذ کشور را با قرارداد های داخلی تامین کنیم.

6 بهمن 1400

درمان سرطان با یک انگل کشنده!

گروهی از دانشمندان انگلیسی و چینی در پژوهش مشترکی نشان داده اند که شاید بتوان از نوعی انگل کشنده برای درمان برخی از انواع سرطان استفاده کرد.

11 آذر 1400

ایفوزامید (IFOSAMIDE)

آموزش بیمار- خانواده: مراجعه به پزشک برای درمان مطلوب و جلوگیری از عوارض احتمالی و دادن تست های لازم لازم است.

25 مهر 1400
تعداد: (31)