پانسمانی که درمان سوختگی را متحول می نماید

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، علاوه بر این، بر اساس اسکن های سه بُعدی از قسمت های سوخته بدن، ورق های هیدروژل را می توان به صورت سه بُعدی چاپ کرد تا با خطوط دقیق آن ناحیه مطابقت داشته باشد. این بدان معنی است که پانسمان با تمام بافت آسیب دیده تماس پیدا می نماید، بدون اینکه فشار زیادی بر یک ناحیه وارد کند و به عنوان یک امتیاز اضافی باید گفت که می توان این مواد را با دارو ترکیب کرد که به تدریج در زخم پخش می گردد.

پانسمانی که درمان سوختگی را متحول می نماید

این یک واقعیت غم انگیز است که قربانیان سوختگی اغلب با برداشتن پانسمان از روی زخمشان درد زیادی را متحمل می شوند. با این حال، یک پانسمان نو مبتنی بر هیدروژل می تواند این شرایط را تغییر دهد، زیرا وقتی سرد گردد به راحتی از پوست جدا می گردد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، این ماده نرم و انعطاف پذیر در حال حاضر به وسیله دانشمندان دانشگاه واترلو کانادا در حال توسعه است. این ماده شامل یک پلیمر حساس به دما است که در هنگام سرد شدن منبسط می گردد و با گرم شدن منقبض می گردد.

علاوه بر این، بر اساس اسکن های سه بُعدی از قسمت های سوخته بدن، ورق های هیدروژل را می توان به صورت سه بُعدی چاپ کرد تا با خطوط دقیق آن ناحیه مطابقت داشته باشد. این بدان معنی است که پانسمان با تمام بافت آسیب دیده تماس پیدا می نماید، بدون اینکه فشار زیادی بر یک ناحیه وارد کند و به عنوان یک امتیاز اضافی باید گفت که می توان این مواد را با دارو ترکیب کرد که به تدریج در زخم پخش می گردد.

هنگامی که ورقه ای از هیدروژل در ابتدا روی محل سوختگی اعمال می گردد، به وسیله بدن بیمار گرم می گردد. این باعث می گردد که کمی جمع شده و بنابراین به طور ایمن به پوست بچسبد. سپس تا زمانی که لازم باشد در جای خود باقی می ماند.

هنگامی که زمان آنالیز زخم فرا می رسد، یک وسیله مانند یک حوله خنک روی سطح بیرونی پانسمان قرار داده می گردد. همانطور که هیدروژل سرد و منبسط می گردد، چسبندگی خود را بر روی پوست و بافت زخم از دست می دهد و با حداقل ناراحتی جدا می گردد. نکته مهم این است که مواد برای جدا شدن تنها باید تا دمای اتاق خنک شوند زیرا قربانیان سوختگی معمولا به دماهای سردتر بسیار حساس هستند.

لوکاس باومن(Lukas Bauman)، یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: در حال حاضر، دفعات تغییر پانسمان به علت درد تجربه شده به وسیله بیمار در حین برداشتن محدود است. با استفاده از ماده ای که به راحتی در دمای اتاق جدا می گردد، می توان تعویض پانسمان را افزایش داد در حالی که درد به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.

بعلاوه می توان از این فناوری برای تحویل داروهای شیمی درمانی به بیماران سرطانی خارج از محیط بالینی استفاده یا فراوری ماسک های جوان کننده صورت را به صورت سفارشی برای استفاده در صنعت زیبایی و آرایشی فراوری کرد.

منبع: عصر ایران

به "پانسمانی که درمان سوختگی را متحول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پانسمانی که درمان سوختگی را متحول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید