وزیرخارجه ژاپن: آمریکا برای حمایت از ما متعهد است

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، یوشیماسا هایاشی اظهار داشت: آمریکا برای دفاع همه جانبه از ژاپن همچنان متعهد است.

وزیرخارجه ژاپن: آمریکا برای حمایت از ما متعهد است

به گزارش وبلاگ خلیج اپ به نقل از خبرگزاری رویترز، یوشیماسا هایاشی، وزیرخارجه نو ژاپن امروز بیان کرد: در تماس تلفنی که با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا داشتم وی اطمینان داد واشنگتن همچنان برای دفاع از ژاپن به ویژه در خصوص موضوع مورد مناقشه جزایر جنوبی در دریای چین به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

روابط ژاپن و چین به علت بعضی از اختلافات ارضی بر سر بعضی جزایر تحت کنترل چین در دریای چین شرقی دچار چالش شده است.

هایاشی در این باره به وبلاگ خلیج اپ گفت: بلینکن تاکید نمود آمریکا به دفاع از ژاپن در موضوع جزایر مورد مناقشه سنکاکو و عمل به ماده 5 پیمان امنیتی میان دو کشور همچنان متعهد است و هیچ خللی در این تعهد وارد نشده است.

وی تاکید نمود: آمریکا و ژاپن برای حفظ صلح و ثبات در منطقه تنگه تایوان با یکدیگر هم نظر هستند.

تنش در تنگه تایوان در ماه های اخیر میان تایوان و چین افزایش داشته و تایوان می گوید چین بار ها در این مدت با پرواز جنگنده های نظامی خود بر فراز آسمان این جزیره امنیت هوایی این منطقه را تهدید نموده است.

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی ظهور چین را بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا می داند. وی بر این باور است دریای چین جنوبی، تایوان و جزایر مورد اختلاف پکن و توکیو از مناطقی هستند که احتمال درگیری نظامی در آنها وجود دارد.

مرشایمر تاکید دارد مقامات آمریکایی باید از همان سیاست مهاری که علیه شوروی سابق در طول جنگ سرد استفاده کردند، علیه چین بهره بگیرند. ایجاد اتحادها و ائتلاف های منطقه ای و نیز استقرار نظامیان و ادوات جنگی از جمله مهمترین اقدامات برای مهار چین محسوب می گردد.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا برای نخستین بار در سال 2011 سیاست چرخش به آسیا را بیان کرد. مرشایمر می گوید اروپا دیگر اهمیت استراتژیکی که در طول جنگ سرد داشت را برای واشنگتن ندارد و ایالات متحده باید نظامیان خود را از قاره سبز خارج و تمرکز خود را بر مهار چین در آسیا قرار دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وزیرخارجه ژاپن: آمریکا برای حمایت از ما متعهد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیرخارجه ژاپن: آمریکا برای حمایت از ما متعهد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید