سلامتی و پزشکی

ضد آفتاب مناسب برای مادران باردار و بچه ها چیست؟

دکتر سارا میرحقی ساعتچی گفت: اغلب زنان باردار می دانند که خوردن بعضی مواد غذایی یا ویتامین ها ممکن است برای جنین خطرناک باشد، اما شاید به این موضوع دقت نکنند که بعضی از موادی که به وسیله پوست نیز جذب می گردد مانند کرم و لوسیون ها ممکن است بر سلامت جنین...

1 اردیبهشت 1403

فریاد گوشخراش و وحشت شکارچیان، گوش هیچ انسانی قادر به شنیدنش نیست

در جنگل های بارانی پیرامون اقیانوس اطلس برزیل، فریاد گوش خراش یک دوزیست کوچک مضطرب غوغا می نماید. اما ما انسان ها نمی توانیم این صدا را بشنویم.

27 فروردین 1403

جوجه گردان الهام بخش ساخت دستگاه درمان سرطان شد!

مهندسان زیست پزشکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پیروز به ساخت دستگاهی شدند که با استفاده از نانوذرات می تواند به پزشک یاری کند تا نسبت به حذف کامل تومور اطمینان حاصل نماید.

25 فروردین 1403

این جوراب جلوی قطع عضو دیابتی ها را می گیرد

پژوهشگران کره جنوبی در پژوهش جدیدی نشان داده اند که شاید با کمک یک جوراب الکترونیکی بتوان از بروز زخم پا در افراد مبتلا به دیابت و قطع عضو آنها جلوگیری کرد.

20 فروردین 1403

ببینید؛ بازی سولزلایک دوبعدی Nine Sols در خرداد ماه برای کامپیوتر عرضه می گردد

استودیوی Red Candle Games به تازگی اعلام نموده که بازی اکشن و پلتفرمر Nine Sols در خرداد ماه برای رایانه های شخصی عرضه خواهد شد.

13 فروردین 1403

تخیلی ترین مدل موهای تاریخ بازی های ویدئویی

تعلیق باور جزئی جدایی ناپذیر و ذاتی در بازی های ویدئویی است. بازی ویدئویی یک فانتزی دیجیتالی است پس بازیکنان با این خیالات عجیب و گاهی اوقات غیرممکن همراه می شوند. وقتی پای خلق شخصیت ها به میان می آید طراحان آزادی عمل کامل دارند خصوصاً که می دانند چیزهایی...

7 فروردین 1403

دستاورد بزرگ ایلان ماسک؛ بیمار معلول نورالینک ازطریق افکارش شطرنج بازی می کند

بیمار 29 ساله معلول نورالینک توانست ازطریق فکرکردن، ماوس کامپیوتر را تکان دهد و مشغول تجربه بازی شطرنج شود.

2 فروردین 1403

آنالیز علت خوب نشدن زخم

بهبود زخم یک فرایند زمان بر است اما گاهی اوقات، زخم ها در زمان مورد انتظار بهبود نمی یابند و دغدغه هایی برای بیماران ایجاد می نمایند. خوب نشدن زخم به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. تغذیه، عفونت، بعضی بیمای های زمینه ای مانند دیابت یا مصرف بعضی داروها علت...

24 اسفند 1402

سزار ریزورت شهرکی با معماری مدیترانه ای در قبرس شمالی

در قلب دریای مدیترانه، جایی که خورشید می درخشد و نسیم دلچسب ساحل، پوست ساکنین را نوازش می دهد، نگینی به نام سزار ریزورت می درخشد! این شهرک ساحلی بی نظیر با معماری مدرن مدیترانه ای و امکانات رفاهی بی نظیر، شما را به اقامت در درون یک رویا دعوت می نماید. در...

12 اسفند 1402

آیا ورزش کراس فیت برای لاغری مفید است؟

وقتی به تمرینات کراس فیت نگاه می کنید مطمئن می شوید که با این ورزش است که می توانید حسابی وزن کم کنید. اما جالب است بدانید که ورزش کراس فیت برای لاغری مناسب نیست. کارشناسان معتقدند که باید از تمرینات دیگر برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام بهره ببرید...

4 اسفند 1402

گنجی در دهلران که سرمایه گذاران بی خبرند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام: در راستای سرمایه گذاری و توسعه گردشگری سلامت در استان آبگرم دهلران، ایلام معرفی شده است.

3 اسفند 1402

دریاچه خونین در مکزیک ، پایگاه سفینه های آدم فضایی ها!

مکزیک از کشورهای مشهور برای رواج داستان های عجیب است و این بار به جای سفینه آدم فضایی ها و یا مومیایی یوفوها صحبت از دریاچه ای است که به وسیله یک هیولا محافظت می گردد و مرکزی برای سفینه بیگانگان شده است.

22 بهمن 1402

همه چیز درباره رژیم غذایی برات BRAT

اگرچه رژیم غذایی برات سالهاست که به عنوان درمانی مناسب برای جلوگیری از اسهال در نظر گرفته شده است اما اخیراً به وسیله آموزشگاه اطفال آمریکا بسیار محدود کننده تلقی شده است. این موضوع بسیاری از مردم را به این فکر واداشت که: چه غذاهایی باعث بهبود معده می...

20 بهمن 1402

جزئیاتی درباره زیورآلات مردم ماقبل تاریخ

ده ها هزار سال پیش، انسان های ماقبل تاریخ در اروپا خود را با مٌهره های بسیار متنوعی می آراستند و محققان اکنون 9 گروه فرهنگی متمایز را در سراسر این قاره بر اساس موقعیت مکانیِ کشف این زیورآلات و سبک های متمایزشان طبقه بندی نموده اند.

10 بهمن 1402

معرفی کتاب های پرسی جکسون و ایزدان المپ؛ از بهترین مجموعه های فانتزی نوجوانان

مجموعه کتاب های پرسی جکسون و ایزدان المپ نوشته ریک ریوردن از معروف ترین مجموعه های داستانی ادبیات داستانی نوجوانان به شمار میرود که در ژانر فانتزی می گنجد. همانطور که احتمالا از نام آن حدس زده اید، این مجموعه داستان پسری دوازده ساله به نام پرسی را تعریف...

17 دی 1402

بمب افکن آمریکایی که روز گذشته سقوط کرد!، عکس

شب گذشته یک بمب افکن استراتژیک B-1B لنسر از وینگ 28 نیروی هوایی ایالات متحده در حین پرواز آموزشی در نزدیکی پایگاهی در داکوتای جنوبی سقوط کرد.

16 دی 1402

برترین روغن برای جوانی پوست صورت چه روغنی است؟

آیا آرزو دارید که پوستی جوان و شاداب داشته باشید؟ آیا می خواهید پوستتان را روشن و درخشان کنید؟ در این مقاله، ما به شما برترین روغن برای جوانی پوست صورت را معرفی خواهیم کرد.

12 دی 1402

اشکال عجیبی که چینی ها در مریخ پیدا کردند، عکس

دیجیاتو نوشت: مریخ نورد ژورانگ چین به یک سیستم رادار نفوذ به سطح مجهز شده بود که به آن اجازه می داد به زیر سطح مریخ نگاه کند.

11 آذر 1402

5 ماده غذایی دارای کافئین پنهان که باید در مصرف آنها دقت کنید

کافئین حتی در بسیاری از داروها از جمله بعضی آنتی بیوتیک ها وجود دارد بنابراین؛ توصیه متخصصان بر این است که اگر دچار مسائل قلبی، پرفشاری خون، بی خوابی، مسائل اضطرابی، مسائل گوارشی، کلیوی و یا دیابت هستید، مصرف محصولات حاوی کافئین را کم کنید.

4 آذر 1402

تاثیر صبحانه نخوردن بر کاهش یادگیری دانش آموزان

فرشته فزونی ضمن بیان این مطلب، گفت: دانش آموزان در یکی از مهمترین دوره های زندگی خود از نظر شرایط تغذیه ای قرار دارند که در این دوره نیاز به انرژی و پروتئین به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

14 آبان 1402
تعداد: (339)