50 درصد ماشین آلات پتروشیمی، فولاد و نیروگاه ها ساخت داخل است

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عمق ساخت داخل در فراوری ماشین آلات و تجهیزات خطوط پتروشیمی ها، فولاد و نیروگاه ها حداقل به 50 درصد می رسد.

50 درصد ماشین آلات پتروشیمی، فولاد و نیروگاه ها ساخت داخل است

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ خلیج اپ؛ مهدی صادقی نیارکی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه سیاست های این وزارتخانه در ادامه سیاستگذاری های کلان دولت است، اضافه نمود: این اولویت ها شامل 7 محور است که مهمترین محور های آن توسعه فراوری و تعمیق ساختارهاست.

وی با اعلام اینکه ایده راه اندازی زنجیره ارزش کارخانه سازی را پیگیری می کنیم، گفت: عمق ساخت داخل در فراوری ماشین آلات و تجهیزات خطوط پتروشیمی ها، فولاد و نیروگاه ها حداقل به 50 درصد می رسد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حفظ وضع موجود در سال 98 بودجه ای معادل 360 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد.

آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت نیز در مورد نحوه حمایت از واحد های فراوریی و صنعتی به نهضت ساخت داخل اشاره و توضیح داد: این صنعت، صنعتی جوان در کشور ما به شمار می آید و در وزارتخانه درپی روش هایی هستیم که چه طور می توان از واحد های فراوریی حمایت کرد تا پا بگیرند.

وی اضافه نمود: همچنین اینکه چه طور زنجیره های ارزش را شناسایی و به نوعی در امتداد هم قرار دهیم تا محصولی که فراوری می گردد قابلیت ماندگاری در بازار را داشته باشند.

خالقی درباره مشکلاتی که پیش روی صنایع وجود دارد، گفت: اصل بر این است که جلوی تعطیلی واحد ها گرفته گردد و حفظ آن واحد در اولویت ماست، مهم این است که اشتغال و فراوری حفظ گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "50 درصد ماشین آلات پتروشیمی، فولاد و نیروگاه ها ساخت داخل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد ماشین آلات پتروشیمی، فولاد و نیروگاه ها ساخت داخل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید