کیفارو؛ نام آفریقایی برای خودروهای ایرانی ، معنای کیفارو از زبان رئیس جمهور کنیا

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، رئیس جمهور کنیا گفت که نام این خودروها به نام کیفارو، نام سواحیلی برای کرگدن، نشان دهنده قدرت و دوام خودروها خواهد بود.

کیفارو؛ نام آفریقایی برای خودروهای ایرانی ، معنای کیفارو از زبان رئیس جمهور کنیا

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، براساس منابع رسانه ای کنیایی، ایران کارخانه مونتاژ وسایل نقلیه موتوری خود را در مومباسا از شهرهای مهم این کشور راه اندازی می نماید. روتو رئیس جمهور این کشور گفته نام سواحیلی کیفارو برای این خودروها انتخاب شده است. این واژه در زبانی سواحیلی به معنی کرگدن است.

رئیس جمهور کنیا گفت جناب رئیسی اطلاعاتی را به من منتقل کرد که خبر خوبی برای سهامداران در بخش های مکانیکی و خودروسازی ما از جمله فروشندگان، مهندسین تکنسین ها و سایر کارگران خواهد بود. قصد ایران این است که یک کارخانه مونتاژ وسایل نقلیه موتوری در مومباسا برای فراوری خودروی بومی ایرانی راه اندازی کند. به نام Kiswahili Kifaru داده شده است.

او گفت من در پی تعهد رئیس جمهور برای تسهیل صادرات بیشتر چای، گوشت و سایر محصولات کشاورزی به ایران و به وسیله ایران به کشورهای آسیای مرکزی بودم.

او گفت بخش چای کنیا به وسیله صادرات از بازار ایران سود زیادی برده است. به عنوان مثال کنیا در 3ماهه اول امسال 28.4میلیون دلار چای به ایران صادر نموده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8برابر شده است.

روتو بعلاوه گفت که نام این خودروها به نام کیفارو، نام سواحیلی برای کرگدن، نشان دهنده قدرت و دوام خودروها خواهد بود.

پایگاه های خبری کنیایی گزارش دادند بر اساس گزارش سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری (OICA)، ایران در سال 2022 در رتبه ششم رشد فراوری خودرو در دنیا نهاده شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "کیفارو؛ نام آفریقایی برای خودروهای ایرانی ، معنای کیفارو از زبان رئیس جمهور کنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفارو؛ نام آفریقایی برای خودروهای ایرانی ، معنای کیفارو از زبان رئیس جمهور کنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید