15 حقیقت جالب درباره کشور چین

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، واقعاً؟ مگر می گردد؟ این عکس العمل ها بعد از شنیدن حقایق جالب درباره کشور چین بسیار عادی است. باور نکردنی ها در چین تمامی ندارد. در این مطلب 15 حقیقت رایج اما باورنکردنی در چین را مرور می کنیم.

15 حقیقت جالب درباره کشور چین

چین کشوری با تمدن چندین هزارساله است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. این کشور عظیم یکی از غول های صنعت اقتصاد در دنیا به تعداد می آید؛ اما با وجود پیشرفت های فراوان همچنان آداب ورسوم گذشته خود را حفظ نموده است. پس جای تعجب نیست که در سفر به این کشور با صحنه های عجیب وغریب روبرو شویم؛ بنابراین اگر تور چین را برای سفر انتخاب نموده اید، خواندن این مطلب شما را با حقایق جالب این کشور آشنا می نماید.

.

1- لباس رسمی یا پیژامه فرقی نمی نماید

اگر در سفر به شانگهای، در خیابان، رستوران و مراکز خرید افرادی را دیدید که به جای لباس رسمی یا اسپرت پیژامه به تن دارند تعجب نکنید. در این شهر پوشیدن پیژامه امری بسیار عادی است و بیشتر افراد ترجیح می دهند برای رفتن به مکان های رسمی به جای تعویض لباس از لباس های راحتی استفاده نمایند.

2- انعام دادن رایج نیست

انعام دادن به راننده تاکسی، پیشخدمت رستوران و … امری رایج نیست. چینی ها در صورتی خود را مجاز به دریافت انعام می دانند که بیشتر از 5 بار از خدمات آن ها استفاده نموده و رضایت کامل داشته باشید.

3- چین، کشور چاپستیک ها

چاپستیک عضو جدایی ناپذیر سفره غذای چینی ها است. ساکنان این کشور سالانه بیش از 45 میلیارد چاپسیک مصرف می نمایند. این امر هر ساله باعث قطع 20 میلیون درخت 20 ساله در این کشور می گردد که متأسفانه با توجه به آب وهوای آلوده مسئله ای نگران نماینده می باشد.

.

4- عظیم ترین صادرنماینده کالا در دنیا

کالاهای چینی تمام دنیا را قبضه نموده و این کشور را به دومین اقتصاد عظیم دنیا تبدیل نموده اند. پس بی علت نیست که چین اسم عظیم ترین کشور صادر نماینده کالا را به خود اختصاص داده است.

5- غارنشینان متمدن

باورکردنی نیست اما 35 میلیون نفر در این کشور همچنان غارنشین هستند. این افراد در غارهای واقعی ساکن بوده و به نام یائودونگ معروف هستند. غارنشینان چینی عاشق خانه های خود بوده و به هیچ اسم حاضر به تغییر سبک زندگیشان نمی باشند. جالب است بدانید که غارها بسیار عظیم بوده و بیشتر امکانات اولیه زندگی را دارا می باشند.

6- آلوده ترین کشور دنیا

متأسفانه چین با تمام قدرت و عظمتش یکی از آلوده ترین کشورهای دنیا می باشد. اوضاع آلودگی هوای این کشور به قدری تأسف برانگیز است که نفس کشیدن در شهرهای عظیم معادل کشیدن روزانه یک پاکت سیگار تخمین زده شده. وحشتناک است اما آلودگی این کشور تا مایل ها دورتر را تحت تأثیر قرار داده تا جایی که حدود یک سوم آلودگی هوای سانفرانسیسکو از چین می آید. این آلودگی در اقیانوس حرکت نموده و لس آنجلس و کالیفرنیا را هم تحت تأثیر قرار داده است.

7- در این کشور خورشید ساعت 10 صبح طلوع می نماید

چین کشوری وسیع با منطقه زمانی فرق دارد؛ اما دولت تفاوت ساعت را از بین برده و چندین محدوده زمانی را به یک محدوده تبدیل نموده است. تمام منطقه های این کشور ساعت خود را بر اساس ساعت پکن تنظیم می نمایند. ازاین رو در بعضی از منطقه های چین خورشید ساعت 10 صبح طلوع می نماید.

8- افراد ثروتمند زندانی نمی شوند

ثروتمندان چینی به خاطر اعمال خلاف قانون مجازات می شوند اما بیشتر آن ها به جای خودشان یک بدل استخدام نموده و برای گذراندن محکومیت خود به زندان می فرستند!

9- کشور غذاهای عجیب وغریب

در چین می توانید غذاهایی را امتحان کنید که در هیچ جای دیگر دنیا نخواهید دید. این غذاها یا با رنگ و بویشان دلتان را می برند یا جز غذاهای چندش آور هستند. چین کشوری با جمعیت چند صدمیلیونی و قدمتی چند هزار سالانه عجیب ترین خوراک های دنیا را دارد. گربه ها که در همه جای دنیا از حیوانات خانگی دوست داشتنی هستند در این کشور یک غذای خوش طعم و پرطرفدار به حساب می آیند تا جایی که سالانه 4 میلیون گربه به اسم غذا سرو می گردد. نکته جالب اینکه بیشتر ایرانی ها با تماشا سوسک فرار می نمایند؛ اما این حشره چندش آور از سرخ کردنی های لذیذ و محبوب چین است!

.

10- برد پیت ممنوع

فیلم هفت سال در تبت از فیلم های درام است که داستان کوهنورد اتریشی را در زمان تصاحب تبت به وسیله چینی ها روایت می نماید. نقش اول این فیلم را بازیگر به نام هالیوود برد پیت ایفا نموده. به همین علت اکران تمامی فیلم های برد پیت در چین ممنوع اعلام شده است.

11- چینی ها حیوانات خانگی خود را رنگ می نمایند!

مردم چین علاقه دارند حیوانات خانگی خود را به شکل حیوانات وحشی رنگ آمیزی نمایند. پس اگر در این کشور سگ هایی را دید که به شکل ببر هستند اصلاً تعجب نکنید.

12- تمام پانداهای دنیا چینی هستند

هر جا خرس پاندا دیدید مطمئن باشید که از چین آمده. در واقع چین صاحب تک تک خرس های پاندا در دنیا است. حتی بچه پانداهایی که در دیگر نقاط دنیا به دنیا می آیند تا زمان عظیم شدن برای غنی سازی انبار ژنتیکی پانداها، با هواپیمای مخصوص به چین فرستاده می شوند. این موجودات دوست داشتنی و با مزه از جایگاهی ویژه در چین برخوردار هستند.

13- ازدواج با ارواح

داستان عروس مرده واقعیت دارد. در کشور چین بعضی از خانواده ها به دلالان پول می دهند و از آن ها می خواهند همسری مناسب برای ارواح مردگان پیدا نمایند.

14- پیاده روهای مخصوص برای موبایل بازها

احتمالاً تا کنون خبر مرگ بسیاری افراد را به علت استفاده زیاد از بازی های آنلاین شنیده اید. چینی ها هم از این آمار بی بهره نیستند. بیش از نیمی از ساکنان چین حتی هنگام راه رفتن در خیابان هم حاضر نیستند چشمشان را از گوشی های خود بردارند. همین مسئله آمار تصادفات خیابانی در چین را بالا برد. در حال حاضر برای کاهش این آمار مسیرهای مخصوصی ساخته شده اند. افرادی که معتاد به موبایل هستند می توانند سرشان را پایین انداخته و در حالی که با موبایل مشغول هستند بدون هیچ مسئله ای به راه خود ادامه دهند.

15- مدفوع برای بچه ها آزاد است

در چین چیزهای عجیب وغریب زیادی خواهید دید. این کشور به بچه ها اجازه می دهند در هر لحظه و هر جای خیابان بنشینند و مدفوع کند. البته والدین وظیفه دارند که بعد از اتمام کار خیابان را تمیز نمایند. البته این کار کمی چندش آور است اما چینی ها خیلی از پوشک استفاده نمی نمایند به همین علت بیشتر بچه ها چینی شلوارهای راحت به پا نموده و خیابان کارشان را انجام می دهند.

جهت رزرو تور چین با همکاران واحد فروش در آژانس هواپیمایی وبلاگ خلیج اپ تماس بگیرید.

شرایط سفر به چین در دوره کرونا

بازدید از پکن، شهری با تمدن 5 هزارساله

7 غذای معروف و لذیذ چینی

بایدها و نبایدهای سفر به چین

از بلاد چین، چه ره آوردی به خانه ببریم؟

افتخارات آژانس هواپیمایی وبلاگ خلیج اپ

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک

به "15 حقیقت جالب درباره کشور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 حقیقت جالب درباره کشور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید