هواپیمایی امارات شایعات مربوط به طرح نجات ایرلاین اتحاد را تکذیب کرد

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، هواپیمایی امارات در دبی شایعاتی مبنی بر تصاحب و کنترل رقیب دیرینه و نزدیک خود، هواپیمایی اتحاد را رد نموده است.

هواپیمایی امارات شایعات مربوط به طرح نجات ایرلاین اتحاد را تکذیب کرد

طبق یک منبع گمنام که در روز سه شنبه در Blooming News به چاپ رسید، هواپیمایی امارات و هواپیمایی اتحاد درباره ساخت بزرگ ترین هواپیمایی دنیا با هم وارد مذاکرات مقدماتی شدند. گزارش هیچ اشاره ای به اینکه چقدر این مذاکره طول کشید نداشت؛ اما متذکر شد که هر توافق و معامله ای مستلزم یاری های پادشاهان ابوظبی و دبی است.

با این حال، هر دو هواپیمایی خیلی سریع این ماجرا را با فرستادن نماینده هایی به آژانس خبری رویترز انکار کردند:

هیچ قسمت از این شایعه حقیقت ندارد.

هر توافقی که صورت بگیرد، تاثیر بسیاری در بخش هوایی منطقه و حتی دنیا دارد. پس از اینکه هواپیمایی امارات از سرمایه گذاری در هواپیمایی های کوچک تر در اروپا و آسیا سرباز زد، برآورد هایی مبنی بر اینکه هواپیمایی امارات می تواند همسایه اش را از سود کم نجات دهد وجود داشت.

هواپیمایی اتحاد، به عنوان بخشی از کوشش هایش برای بازسازی، یک تیم مدیریت نو تشکیل داد، مسیرهای بی سود و ثمر را از برنامه خود حذف کرد و هواپیماهای خود را کاهش داد. این عمل او باعث شد تا بسیاری از خلبان ها بیکار بمانند. سپس معین شد که آن ها را به مدت دو سال به هواپیمایی امارات منتقل نموده است.

بحث هایی مبنی برا این که این دو هواپیمایی به هم نزدیک تر شوند وجود دارد. هواپیمایی امارات در دست دولت دبی و اتحاد در اختیار مقامات ابوظبی است؛ اما هر دو بخشی از امارات متحده عربی هستند و هواپیمایی ها ضرورتا برای یک بازار خدمت می نمایند. هر دو به خاطر خدمات رسانی و کیفیت بالا دارای معروفیت بسیار هستند؛ اما در عین رقیب یکدیگر به شمار می فرایند.

هواپیمایی امارات در سال 1985 راه اندازی شد و یکی از سه وسیله حمل ونقل خلیج فارس بود که آغاز به کار کرد. پس از آن هواپیمای قطر در سال 1977 و بعد اتحاد در سال 2003 آغاز به کار کردند؛ اما حمل ونقل دبی توانسته است گوی سبقت را از رقیبان خود برباید.

این روزها هواپیمایی امارات مجموعه ای از 268 هوایپما دارد که در 155 مقصد کار می نمایند. این در حالی است که هواپیمایی قطر دارای 213 هواپیما و 150 مقصد و هواپیمایی اتحاد دارای 115 هواپیما و 100 شهر است.

هواپیمایی امارات بسیار پرسود است و سالانه 1.1 بیلیون دلار عایدی دارد. هواپیمایی قطر نیز، با وجود تحریم های مالی قطر در 15 ماه اخیر، به طور کلی این سال ها عایدی قابل توجهی داشته است. با این حال، ضررهای این هواپیمایی در برابر ضررهای اتحاد (1.9 بیلیون در سال 2016 و 1.5 بیلیون در سال 2007) خیلی کمتر است.

به هر حال، هر عملی از ادغام یا تصاحب که هر دو هواپیمایی را درگیر کند از لحاظ سیاسی راحت نخواهد بود، با این حساب که ابوظبی نمی خواهد هرگز ضرر کند. یک راهکار برای این موضوع این است که هر دو برند حداقل برای مدتی سرپا باشند و اتحاد به عنوان یک هواپیمایی محلی مسافران را جابه جا کند و با رقیب دیرینه خود در ارتباط باشد.

حتی آن زمان هم ارتباط تجاری آن ها از لحظ منطقی درست نخواهد بود. هر دو دبی و ابوظبی برای توسعه هواپیمایی پول بسیاری سرمایه گذاری نموده اند، اما از طرفی فاصله آن ها برای انتقال امکاناتشان به فاصله یک ساعت خیلی از هم دور است و از طرف دیگر برای پرواز بین این دو شهر فاصله خیلی کم است.

اگر تصاحب صورت گیرد، عملی کاملا متضاد با برنامه نجات هواپیمایی ها پیش می آید. در سال 2009، ابوظبی از سرمایه بزرگ خود برای نجات اقتصاد پرنوسان دبی استفاده کرد.

اتحاد و امارات هر دو سعی می نمایند تا برآورد هایی که در گذشته اتفاق افتاده است را انکار نمایند. برای مثال در ماه جون، رئیس جمهور امارات به Blooming گفت که یک توافق در یک مدت کوتاه امکان پذیر نیست؛ اما نه این سخن و نه هیچ انکار دیگری فکر ها را از برآورد باز نمی دارد.

منبع: کجارو / forbes.com

به "هواپیمایی امارات شایعات مربوط به طرح نجات ایرلاین اتحاد را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمایی امارات شایعات مربوط به طرح نجات ایرلاین اتحاد را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید