مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو در این شرایط شروع می گردد

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، طبق اظهارات مسئولان مربوطه در حوزه تصمیم گیری و عرضه خودروها در قالب مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو، انصراف از خودروهای عرضه شده در دو مرحله اول بسیار است. به همین علت بازگشایی اخیر که در جهت تغییر اولویت از 1403به 1402 بود نیز مورد استقبال قرار نگرفت. بنابراین فعلا خبری از مرحله سوم نیست. ضمن اینکه احتمالاً یکبار دیگر سامانه برای مشخص تکلیف عرضه های قبلی بازگشایی خواهد شد.

مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو در این شرایط شروع می گردد

بیت ران - حدوداً سه ماه از اجرای مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها می گذرد. اما هنوز پرونده آن به طور کامل بسته نشده و چندباری سایت سامانه برای تکمیل ظرفیت های خالی ناشی از افزایش ظرفیت خودروسازها یا انصراف تعدادی از مشتریان هر دو مرحله فروش یکپارچه خودروها (مرحله اول و دوم) بازگشایی شده است.

از ابتدا، قرار بر این بود که با معین تکلیف نهایی مرحله دوم، برنامه ریزی برای مرحله سوم شروع گردد. اما آن طور که شرایط نشان می دهد و در بازگشایی اخیر سایت سامانه که به منظور تغییر اولویت مشتریان با موعد تحویل 1403 به تحویل در امسال، گویا استقبال چندانی نشد. اما شنیده ها حاکی از آن است که این احتمال وجود دارد، سایت سامانه بازگشایی گردد تا شاید بعضی تمایل به خرید و ثبت نام نشان دهند.

در حال حاضر شنیده ها حاکی از آن است که با توجه به عدم استقبال مردم از فروش اخیر خودروسازان مونتاژی، شاید سامانه یکپارچه باز هم برای ظرفیت های خالی طی هفته های پیش رو بازگشایی گردد.

سامانه برای متقاضیان مرحله دوم دوباره باز می گردد؟

این موضوع از سوی مسئولان سامانه یکپارچه تخصیص خودروها در حال پیگیری است. و به محض پاسخگویی اطلاعات تکمیلی اطلاع رسانی خواهد شد. چنانچه این موضوع محقق گردد و باز هم سایت سامانه برای ثبت درخواست خودرویی فعال گردد، این سومین بار می گردد که پس از ثبت نام اصلی سایت سامانه یکپارچه برای تکمیل ظرفیت های خالی خودروسازان فعال می گردد.

لازم به ذکر است؛ سپهر دادجوی توکلی- مدیر روابط عمومی شورای رقابت - نیز اجرای مراحل بعدی سامانه یکپارچه عرضه را منوط به وجود تقاضا و مشتری دانست. او اظهار کرد: در حال حاضر با مازاد عرضه روبرو هستیم. بر این اساس مرحله سوم زمانی خواهد بود که متقاضی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: تا به امروز طی دو مرحله، عرضه محصولات خودروسازان تا سال 1403 و حتی امکان تغییر اولویت از 1403 به 1402 شده است. بنابراین بهتر است فعلا تمرکز خود را بر روی ایفای به موقع تعهدات با توجه به سهمیه ها بگذاریم. اما به هر روی محدودیت و معذوریتی برای دور سوم عرضه وجود ندارد. چنانچه مشتری و متقاضی وجود داشته باشد مراحل بیشتر هم برگزار و اجرایی خواهد شد.

تغییرات عمده در سورن پلاس ایران خودرو / از ایمنی تا مصرف سوخت

طرح ترافیک تهران عادلانه می گردد / طرح تازه ترافیک و تغییرات در پرداخت عوارض

اولین متروباس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه شد

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

منبع: بیت ران

به "مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو در این شرایط شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو در این شرایط شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید