محصولات چرمی با تلفیق هنر سوزن دوزی در سمنان فراوری می شوند

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، محصولات چرمی با تلفیق هنر سوزن دوزی در سمنان فراوری می شوند.

محصولات چرمی با تلفیق هنر سوزن دوزی در سمنان فراوری می شوند

سمانه سلطانی پور اظهار کرد: با پیگیری های اجرا شده و با همکاری هنرمندان شهرستانهای سمنان و مهدی شهر، برای اولین بار در استان سمنان محصولات تلفیقی چرم و سوزن دوزی در حال فراوری است.

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اضافه نمود: در گام اول این دو بانوی هنرمند، بازاریابی و ثبت سفارش کیف دوشی زنانه چرمی سوزن دوزی شده را انجام داده اند و در گام بعدی فراوری مجموعه چرمی آینه، کیف پول، جا کارتی، دستبند و...را در برنامه خود دارند.

سلطانی پور با اشاره به اینکه شهر مهدی شهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی ثبت شده، گفت: هدف از فراوری این محصول منحصر بفرد و خلاق، حفظ سنت ها و کاربردی کردن صنایع دستی با بکارگیری نقوش اصیل سوزن دوزی سنگسری در محصولات چرمی و فراوری محصول با کیفیت و با قیمت متعارف است.

وی ضمن اشاره به اینکه این دو هنرمند صنایع دستی دارای مجوز پارک علم و فناوری نیز هستند، بیان نمود: برند سوردیم با تلفیق دو برند ادیم کارا آرتین متعلق به خانم زیبا اسلامی، صاحب کارگاه خلاق چرم ادیم کارا آرتین در شهر سمنان و خانم ملیحه ذوالفقاری، دارنده برند سورتا در شهر مهدی شهر ایران در حال ثبت است.

منبع: همگردی

به "محصولات چرمی با تلفیق هنر سوزن دوزی در سمنان فراوری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات چرمی با تلفیق هنر سوزن دوزی در سمنان فراوری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید