لاستیک های هیوندای درون خود زنجیر چرخ دارند

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، ایسنا نوشت: شرکت هیوندای طرح جدیدی از چرخ و لاستیک ارائه نموده است که دارای زنجیر چرخ داخلی است، سیستمی که با فشار یک دکمه باز و جمع می گردد و به طور بالقوه به فرآیند سخت و پردردسر بستن و باز کردن سنتی زنجیر چرخ در شرایط برف و بوران خاتمه می دهد.

لاستیک های هیوندای درون خود زنجیر چرخ دارند

هر یک از این لاستیک ها دارای شش شیار و فرورفتگی در سراسر سطح خود هستند که هم ردیف با شش سیم تعبیه شده درون این شیارهای لاستیک است. داخل این شیارها سیم های زنجیر مانند ضخیمی وجود دارد که به خوبی به سمت داخل آج لاستیک جمع شده اند.

این آلیاژها با استفاده از آلیاژهای حافظه دار فشرده ساخته می شوند که می توانند با جریان برق فعال شوند و زمانی که جریان الکتریکی از آنها عبور می نماید، باز می شوند.

بنابراین وقتی جاده لغزنده می شود و احتیاج به زنجیر چرخ به وجود می آید، تنها کاری که راننده باید انجام دهد، فشار دادن یک دکمه است. بدین ترتیب آلیاژ حافظه دار به شکل اولیه خود باز می شود و از سطح آج بالاتر می رود و رانندگی در برف را آسان می نماید. بنابراین دیگر خبری از دردسر بستن زنجیر چرخ زیر برف و باران و یخ زدن انگشتان نیست.

  • شلیک بدون توقف هایپرسونیک/ سلاحی که آمریکا نتوانست بسازد چین ساخت

  • یک قرن درباره شبنم اشتباه فکر می کردیم!

هیوندای می گوید، این سیستم به عنوان یک مزیت جانبی می تواند برای یادآوری نسبت به فرا رسیدن زمان تهیه لاستیک های تازه نیز عمل کند، چرا که وقتی آج لاستیک از بین برود و زمان تعویض فرا برسد، آلیاژهای زنجیر چرخ داخلی آن در حالت عادی هویدا خواهند شد و راننده متوجه می شود که باید چرخ ها را تعویض کند. البته هیوندای تاکید نموده که این مفهوم هنوز در حد یک ایده است و ممکن است زمان زیادی تا تحقق آن طول بکشد.

جون مو پارک، رئیس تیم توسعه شاسی پیشرفته هیوندای می گوید: این نوآوری که امیدواریم روزی در خودروهای هیوندای و کیا معرفی شود، نشان دهنده تعهد ما به تبدیل فناوری های پیشرفته به راه چاره های واقعی برای مشتریان است.

در واقع، از آنجایی که کل مجموعه چرخ ها به طراحی مجدد و با اتصالات الکتریکی متکی است، برای تحقق این امر احتیاج به انجام کارهایی خاص، هم از جانب هیوندای و هم از طرف فراوریکنندگان تایر است.

برای افرادی که اغلب احتیاج به رانندگی در شرایط برفی یا یخبندان دارند، این فناوری می تواند یک آسودگی بزرگ و یک نجات دهنده واقعی باشد.

هیوندای می گوید که این فناوری را در کره جنوبی و ایالات متحده به ثبت رسانده است و هیوندای/کیا میخواهد فراوری انبوه این تایرها را پس از توسعه بیشتر این فناوری، آزمایش های دوام و عملکرد و آنالیز مقررات در نظر بگیرد.

در هر حال این ایده فوق العاده ای است که امیدواریم زودتر آن را ببینیم. در حال حاضر می توانیم ویدیوی مفهومی آن را به دیدن بنشینیم.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ خلیج اپ مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "لاستیک های هیوندای درون خود زنجیر چرخ دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاستیک های هیوندای درون خود زنجیر چرخ دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید