شکست تیم نینجا در ساخت اولین بازی جهان باز خود؛ چه اتفاقی برای Rise of the Ronin افتاد؟

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، بازی Rise of the Ronin از استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) که با حمایت سونی عرضه شد، کارهای زیادی برای انجام دادن داشت و اگرچه دارای نقاط قوت بسیاری است اما به هیچ وجه نتوانست به انتظارات طرفداران به طور کامل پاسخ دهد. این بازی در حال حاضر، دارای امتیاز متاکریتیک 76 است و طبق نظر بسیاری از منتقدان، اگرچه مواردی در بازی نظیر مبارزه و سیستم پیماش از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما در بسیاری از زمینه های کلیدی بازی به مقدار ای که انتظار می رود، ایده ال عمل نمی کند.

شکست تیم نینجا در ساخت اولین بازی جهان باز خود؛ چه اتفاقی برای Rise of the Ronin افتاد؟

یکی از آن حوزه های کلیدی، جهان باز این اثر بوده که محور اصلی گفت وگوهای حول محور بازی در زمان بازاریابی قبل از عرضه آن محسوب می شود. Rise of the Ronin که به عنوان بزرگ ترین و جاه طلبانه ترین اثر تیم نینجا تا به امروز شناخته می شود، بازیکنان را در محیطی بزرگ مملو از محتوایی قرار می دهد که می توانید آزادانه آن را کاوش کنید. با این حال، این جهان باز انتظارات را برآورده نکرده و کاری می کند بازی تقریبا شبیه اثری به نظر برسد که برای یک دهه منسوخ شده است. این واقعیت که جهان باز بازی به شیوه ای نه چندان متفاوت از سایر بازی ها و بعضا با مواردی تکراری ساختار یافته است لزوما ضربه بزرگی به پیکره آن نیست، اما محتوایی که جهان مملو از آن است نیز مانند محتوایی است که به صورت اتوماتیک از طریق کامپیوتر تولید شده است.

اگر Rise of the Ronin ده یا چند سال پیش منتشر می شد، احتمالا جهان باز آن بسیار بهتر از حال حاضر مورد استقبال قرار می گرفت، اما در جهانیی که مخاطبان بازی هایی مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild، رد دد ریدمپشن 2، ویچر 3 و بسیاری دیگر را تجربه کرده اند، تیم نینجا ظاهرا در طراحی جهان باز بازی خود، تمام گام های مثبتی که در این سبک خاص در طول سال های اخیر برداشته شده، نادیده گرفته است. از نظر فنی نیز جهان بازی بی نقص نیست و از جمعیت کم حتی در مکان هایی که روی کاغذ باید بسیار شلوغ باشند تا هوش مصنوعی نه چندان خوب NPCها، جهان بازی مرده به نظر می رسد.

در این میان اگرچه جهانی باز Rise of the Ronin بزرگترین عنصری است که با آن خود را از بازی های قبلی تیم نینجا متمایز می کند، اما این تنها عنصر نیست. یکی دیگر از تفاوت های برجسته این واقعیت است که این بازی از ابتدا به عنوان یک اثر روایت محور معرفی گشت. بازی با مکانیک انتخاب و پیامد گرفته تا محیطی که حداقل روی کاغذ باید مجذوب کننده باشد، خود را به عنوان یک بازی ا تمرکز بیشتر بر داستان نسبت به بازی هایی مانند Nioh یا Wo Long معرفی می کند. هرچند این یکی دیگر از جنبه هایی است که بازی در مورد آن به قول خود عمل نمی کند.

شایان ذکر است که بازی به ندرت شما را با صحنه های کوتاه یا لحظات سینمایی روبرو می کند که شما را غرق در داستان کند. شخصیت هایی که در طول سفر خود با آن ها ملاقات می کنید، تقریبا هرگز نمی توانند اثری معنادار بر جای بگذارند. از بی اهمیت ترین مکالمه ها گرفته تا محوری ترین پیچش های روایی، بازی اغلب به واسطه نویسندگی و صداگذاری های ضعیف ناامیدکننده ظاهره می شود. همه این مسائل با هم ترکیب می شوند تا اثری را بسازند که به اندازه کافی کاری نمی کند تا شما به جهانی آن، درگیری ها یا هر یک از شخصیت هایش اهمیت دهید. این موضوع در بازی های قبلی تیم نینجا نگران کننده نبوده است اما Rise of the Ronin به طور خاص طراحی شده بود تا اثری باشد که در آن داستان قرار بود اهمیت زیادی داشته باشد. بنابراین این واقعیت که بازی در این زمینه دچار لغزش می شود. قطعا ناامید کننده است.

البته همانطور که اغلب در مورد بازی های اوریجینال در صنعت بازی ها اتفاق می افتد، نقص های Rise of the Ronin تنها چیزی نیست که باعث استقبال نه چندان خوب از بازی بلافاصله پس از عرضه آن شده است. موارد مربوط به توسعه و انتشار آن نیز نقش خاص خود را در این ماجرا داشته اند. به عنوان مثال، این واقعیت را در نظر بگیرید که این بازی به عنوان یک بازی از سونی به طور انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر شده است. اینگونه بازی ها معمولا با سطح معینی از انتظارات همراه می شوند و Rise of the Ronin چه از نظر روایت، چه از لحاظ گرافیک یا حتی کیفیت کلی به نتیجه ای که از یک اثر انحصاری انتظار می رود، دست پیدا نمی کند. از طرفی سونی تا سال آینده اثر انحصاری نوی از آی پی های خود منتشر نخواهد کرد و این بدان معناست که انتظارات از Rise of the Ronin بیشتر از قبل بوده است.

به راحتی می توان درک کرد که چرا بازی با انتظارات بالاتری همراه بوده است. تیم نینجا با پشتیبانی تیم XDev از پلی استیشن این بازی را تولید کرده است. در واقع این بازی نزدیک به یک دهه است که در حال توسعه است و کار روی تولید آن از سال 2015 آغاز شده است. با توجه به همه این ها، نمی توان طرفداران را به خاطر داشتن توقعاتی بسیار بالاتر از آنچه بازی در نهایت ارائه کرده است، سرزنش کنید، حتی اگر محصول نهایی دارای بخش های درخشانی باشد. از طرفی شکست بازی زمانی باعث ناامیدی بیشتری می شود که به این واقعیت توجه کنیم که یک آی پی نو است زیرا ما معمولا می خواهیم توسعه دهندگان در پی گذر از استانداردها باشند و چیز های نوی را امتحان کنند.

در پایان، آیا می توان گفت که Rise of the Ronin یک اتفاق مثبت برای تیم نینجا و سونی خواهد بود؟ در پاسخ گفتنی است که با وجود مسائل زیادی که دارد، شانس خوبی برای این موضوع وجود دارد. تیم نینجا سابقه ارائه پشتیبانی طولانی مدت و قوی پس از عرضه برای بازی های خود را دارد، بنابراین این احتمال می رود که Rise of the Ronin در ادامه بهبود یابد. در همین حال، از منظر تجاری، اگر بازی پیروز به فروش خوبی شود، تعجب نخواهیم کرد. کوئی تکمو در ابتدای عرضه بازی بیان کرده که انتظار فروش مادام العمر بیش از 5 میلیون نسخه را برای Rise of Ronin دارد و ا پشتیبانی خوب پس از عرضه، بازی ممکن است به خوبی از این نقطه عطف عبور کند. به هر حال Days Gone، با وجود استقبال نه چندان گرم منتقدان، توانست بیش از 7 میلیون نسخه بفروشد.

در هر صورت Rise of the Ronin قطعا به کیفیتی که از یک استودیوی سازنده آثاری نظیر نینجا گایدن و Nioh انتظار داریم، دست نمی یابد و تنها باید امیدوار باشیم که تیم نینجا به بهبود بازی در آینده بپردازد و آن را به شرایط ایده آلی برساند. گزینه دیگر استودیو برای بهبود معروفیت و اعتبار خود، ارائه بسته الحاقی باکیفیت، ساخت دنباله یا حتی یک اثر جهان باز نو است.

بازی Rise of the Ronin در حال حاضر برای پلی استیشن 5 در دسترس است.

منبع: Gamingbolt

منبع: دیجیکالا مگ

به "شکست تیم نینجا در ساخت اولین بازی جهان باز خود؛ چه اتفاقی برای Rise of the Ronin افتاد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست تیم نینجا در ساخت اولین بازی جهان باز خود؛ چه اتفاقی برای Rise of the Ronin افتاد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید