ترکیب کدام مواد پاک کننده باهم بی خطر است؟

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، ترکیبات مواد پاک کننده شیمیایی یکی از خطرناک ترین موادی هستند که با آن ها سروکار دارید. این محلول های شیمیایی برای محیط زیست و سلامتی شما خطرناک هستند. بخارات سمی منتشر شده از آن ها می تواند در زمان تنفس وارد بدن شما شده و آسیب های جدی ایجاد کند. این ماجرا وقتی خطرناک تر می گردد که مواد شوینده مختلف را با هم ترکیب می کنید. چنین کاری می تواند گازهایی آزاد کند که شما را با مسائل مزمن سلامتی روبرو می نماید.

ترکیب کدام مواد پاک کننده باهم بی خطر است؟

پس بهتر است از ترکیب مواد پاک نماینده با یکدیگر خودداری کنید. البته اگر از شوینده ها و پاک نماینده های خانگی استفاده می کنید مقدار این خطر به شدت پایین می آید. حتی می توانید بعضی از آن ها را هم با هم ترکیب کنید تا اثربخشی بیشتری داشته باشند. در این مطلب از وبلاگ خلیج اپ مگ پاک نماینده های طبیعی که می توانید با یکدیگر ترکیب کنید را به شما معرفی می کنیم.

آنچه می خوانید:

مواد پاک نماینده طبیعی

ترکیب های بی خطر پاک نماینده های طبیعی

مواد پاک نماینده طبیعی

قبل از اینکه به سراغ ترکیب های بی خطر پاک نماینده ها برویم بهتر است با 5 پاک نماینده طبیعی که هیچ ضرری برای سلامتی شما ندارند اما هر لکه و آلودگی را به راحتی پاک می نمایند، آشنا شوید.

1. سرکه سفید

سرکه سفید یک پاک نماینده همه فن حریف طبیعی است که تقریبا می تواند هر لکه ای را پاک کند. اسید استیک موجود در سرکه سفید لکه های به جای مانده از کف صابون، قهوه و چای، رسوب آب و بعلاوه تمام کپک ها را از بین می برد. سرکه سفیدی که از بازار می خرید علظت اسیدی 5٪ دارد اما اگر می خواهید اثربخشی سرکه روی لکه ها بیشتر باشد باید در پی غلظت بالاتر بگردید.

سرکه سفید وردا مقدار 3500 گرم

مشاهده کالا

2. جوش شیرین

برترین خصوصیت جوش شیرین از بین بردن چربی ها در کم ترین زمان، بدون آسیب رساندن به سلامتی شما است. این ماده نمی تواند سطوح را از بین ببرد و در نتیجه استفاده از آن به هیچ بخش از خانه شما آسیب نمی رساند. جوش شیرین علاوه بر خاصیت پاک نمایندگی، یک خوشبو نماینده طبیعی است و می تواند بوی بد را هم در خانه از بین ببرد.

جوش شیرین ضامن - 100 گرم

5 %

6,500

6,170 تومان

مشاهده و خرید

3. پراکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه

پراکسید هیدروژن یک مولکول آنزیمی ساده است که در زمان استفاده به دو مولکول اکسیژن و آب تجزیه می گردد. پس کاملا بی ضرر است اما می تواند میکروب ها و باکتری های خانه را از بین ببرد.

4. بوراکس

بوراکس پودر سفیدی است که هر لکه روغنی و آلودگی را در کوتاه ترین زمان ممکن از بین می برد. محلول بوراکس از پودر بور، اکسیژن و سدیم تشکیل شده و یک انتخاب مناسب برای استفاده در ماشین لباسشویی است.

پودر بوراکس مدل اوسا بنا وزن 610 گرم

65,000 تومان

مشاهده و خرید

5. روغن های معطر

استفاده از روغن های معطر یک روش غیرشیمیایی برای خوشبو کردن فضای داخلی خانه است. شما می توانید این روغن ها را به محلول های طبیعی پاک نماینده اضافه کنید تا پس از تمیزکاری، خانه عطر و بوی خوبی داشته باشد. بعلاوه روغن درخت چای خاصیت ضدباکتریایی دارد و مخلوط کردن آن با اسپری طبیعی تمیزنماینده برای ضدعفونی کردن سطوح بسیار مناسب است.

روغن درخت چای آرمان مدل Pure Oil حجم 30 میلی لیتر

25 %

70,000

52,500 تومان

مشاهده و خرید

ترکیب های بی خطر پاک نماینده های طبیعی

با مواد پاک نماینده طبیعی که معرفی کردیم می توانید ترکیب های قوی برای لکه زدایی، میکروب زدایی و برق انداختن گوشه و کنار خانه بسازید و بدون نگرانی از آن ها بهره ببرید.

1. جوش شیرین + سرکه

ترکیب 2 تا از برترین پاک نماینده های طبیعی می تواند برای تمیزکاری معجزه کند. اسید موجود در سرکه با عنصر ضروری موجود در جوش شیرین واکنش نشان می دهد و یک محلول حباب دار که کمی هم حالت جوشیدن دارد درست می نماید. کف فراوری شده به وسیله این ترکیب آنقدر قدرتمند است که می تواند سرسخت ترین لکه ها و کثیفی ها را از بین ببرد. مثلا از این ترکیب می توانید به روش زیر برای تمیز کردن راه آب سینک بهره ببرید:

  • سه چهارم فنجان جوش شیرین را در راه آب بریزید.
  • سپس نصف فنجان سرکه سفید را در راه آب بریزید و ببینید چطور کف می نماید.
  • اجازه دهید این مخلوط حداثل 15 دقیقه در راه آب بماند.
  • کف حباب دار به آرامی تمام تکه های مواد غذایی و آلودگی های مسیر راه آب را تمیز می نماید.
  • بعد از 15 دقیقه یک فنجان آب جوش در راه آب بریزید تا تمام آلودگی ها شسته گردد.

2. پراکسید هیدروزن + جوش شیرین

این ترکیب قدرتمند برای از بین بردن لکه های به جا مانده از صابون، مایع ظرفشویی یا پودر لباسشویی و بعلاوه لکه های رسوب آب عالی است. پراکسید هیدروژن ضد قارچ است و وقتی با جوش شیرین ترکیب می گردد، دی اکسید کربن آزاد می نماید. این ماده به مقدار یک محلول سفید نماینده قدرتمند می تواند لکه ها را از بین ببرد اما به هیچ وجه خطرناک و سمی نیست.

شما می توانید برای از بین بردن لکه های رسوب آب از روی شیرآلات نصف فنجان جوش شیرین را به یک بطری اسپری که با پراکسید هیدروژن 3٪ پر شده است اضافه کنید و مخلوط را روی شیرآلات آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی اسپری کنید. بعد از گذشت 10 دقیقه می توانید با یک دستمال که با آب مرطوب شده است شیرآلات را پاک کنید و ببیند چطور برق می زنند.

3. بوراکس + سرکه سفید

بوراکس متخصص از بین بردن لکه های روغن و چربی است. وقتی هم که با سرکه سفید ترکیب گردد می توانند با هم به یک پاک نماینده قوی برای فرش و کف خانه تبدیل شوند. با این ترکیب می توانید لکه های خون خشک شده و هر نوع لکه قدیمی را به راحتی پاک کنید. با اضافه کردن یک چهارم فنجان نمک خوراکی و 2 قطره اسانس لیمو به این محلول می توانید یک مخلوط عالی برای شست وشوی فرش بسازید.

اگر این مخلوط 24 ساعت روی فرش بماند نه تنها آن را عمیقا تمیز می نماید، بلکه بوی خوبی هم به فرش شما می دهد. بعد از گذشت 24 ساعت با یاری جاروبرقی تکه های خشک شده خمیر را از روی فرش پاک کنید و با یک پارچه میکروفایبر روی فرش بکشید تا رطوبت اضافه گرفته گردد.

مرور کلی

پاک نماینده های طبیعی بسیار قدرتمند هستند و خیلی ساده در هر فروشگاهی در دسترس هستند. این مواد پاک نماینده، برعکس ترکیبات شیمیایی، سمی نیستند و هیچ ضرری برای سلامتی شما ندارند. بعلاوه شما می توانید به راحتی و بدون هیچ نگرانی آن ها را با هم ترکیب کنید تا اثربخشی بیشتری داشته باشند.

منبع: BondCleanin

پاسخ به چند پرسش پرتکرار

آیا ترکیب جوش شیرین و وایتکس خطرناک است؟

شویند ه های کارخانه ای به علت داشتن ترکیبات شیمیایی هرگز نباید با هیچ ماده دیگری ترکیب شوند. فرقی ندارد ماده ای که با آن ترکیب می کنید طبیعی است یا شیمیایی، به هر حال گازهای سمی خطرناکی فراوری می شوند که می تواند آسیب های جدی به سلامت شما وارد کند.

آیا می توانیم از ترکیب وایتکس و پودر لباسشویی برای تمیزی بیشتر استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم بهتر است مواد پاک نماینده و شوینده کارخانه ای با هم ترکیب نشوند. برای تمیزی بیشتر می توانید سطوح یا پارچه را ابتدا با وایتکس لکه زدایی کنید و سپس با پودر لباسشویی بشویید.

ترکیب جوش شیرین و جوهر نمک برای شستن سرویس بهداشتی مناسب است؟

ترکیب این دو ماده گازهای آسیب زننده به دستگاه تنفسی ایجاد می نماید پس بهتر است با هم ترکیب نشوند. به جای آن می توانید از ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید برای شست وشوی سرویس بهداشتی بهره ببرید.

ترکیب سرکه و پودر لباسشویی می تواند لکه ها را پاک کند؟

پودرهای لباسشویی حاوی آنزیم هایی هستند که می توانند انواع لکه ها را حتی در آب سرد هم پاک نمایند. اگر برای لکه زدایی تمایل به استفاده از سرکه دارید می توانید آن را با جوش شیرین یا بوراکس ترکیب کنید تا یک لکه بر قوی طبیعی داشته باشید. اما ترکیب آن با پودر لباسشویی توصیه نمی گردد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "ترکیب کدام مواد پاک کننده باهم بی خطر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب کدام مواد پاک کننده باهم بی خطر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید