بنزینی که می زنید تی رکس تصفیه شده است؟

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، احتمالاً زمانی به شما گفته اند که نفت از دایناسورها ساخته شده است، با این تصور که وقتی در پمپ بنزین هستید، ولوسیراپتور تصفیه شده را مستقیماً به خودرو خود پمپاژ می کنید. هر چقدر هم که این باور گسترده باشد، درست نیست. نفت از بدن تجزیه شده دایناسورهای باستانی ساخته نمی گردد.

بنزینی که می زنید تی رکس تصفیه شده است؟

تینا مزدکی- به دلایلی عجیب، این ایده که نفت از دایناسورها تشکیل می گردد، در فکر بسیاری از مردم جا خوش نموده است. اما نفت از تریلیون ها جلبک کوچک و پلانکتون به دست می آید.

از آنجایی که جلبک ها و پلانکتون ها، ده ها تا صدها میلیون سال پیش مردند، به ته دریا فرو رفتند، جایی که انباشته شدند و به وسیله لایه های رسوب مدفون شدند. در نهایت، پس از میلیون ها سال در یک محیط پرفشار و کم اکسیژن، جلبک ها و پلانکتون ها پخته شدند و به آن ماده سیاه چسبنده تبدیل شدند که ظاهراً ما انسان ها با وجود تهدید یک شرایط اضطراری آب و هوایی نمی توانیم از آن دل بکنیم.

در حالی که دایناسورها یا تی رکس ها ممکن است پس از مرگ خود در قعر اقیانوس پیدا شوند اما بعید است که به نفت تبدیل شوند.

این تا حدی به این علت است که برای تبدیل مواد آلی به نفت به محیطی فاقد اکسیژن احتیاج است. پس از مرگ، آنها تبدیل به یک وعده غذایی برای موجودات آبزی کوچکتر می شدند و آنها را از هم جدا می کردند تا زمانی که به استخوان برسند، درست پیش از آنکه بتوانند دفن شوند.

منبع: iflscience

  • این اشیاء مرموز را گذشتگان ما خلق کردند!/ عکس

  • کریستال عجیبی که حاصل یک آزمایش هسته ای است/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین

به "بنزینی که می زنید تی رکس تصفیه شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنزینی که می زنید تی رکس تصفیه شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید