4 جاذبه گردشگری برتر اردن

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، سلام نو: سفر به اردن یک سفر رویایی به خاورمیانه است. مقصدی امن و محبت آمیز، مسافران را به شگفتی­های جهان نزدیک می­کند و آن­ها را در مهمان­نوازی درجه یک جهانی غرق می­کند. وقتی وارد فرهنگ این کشور راحت شوید، احساس خوبی خواهید داشت.

4 جاذبه گردشگری برتر اردن

مکان­های گردشگری ثبت شده در میراث جهانی یونسکو در اردن فراوان است. در سفر خود به اردن از نقاشی­های دیواری محو شده در قلعه بیابانی 1300 ساله قصیر امرا شگفت زده شوید. از تپه های شنی قرمز بالا بروید و در سایه های ماسه سنگ فرسوده در چشم­انداز بیابانی وادی رام بایستید.

اما اردن تنها ریشه در گذشته ندارد. مرکز تپه ای آن، مملو از رستوران ها و کافه های شلوغ، فروشگاه های شیک و گالری های هنری چشمگیر است.

در ادامه برترین مکان­ها را با لیست برترین جاذبه ­های گردشگری در اردن ببینید.

پترا

برای شگفت زده شدن از پترا آماده شوید. این جاذبه که یکی از عجایب تازه جهان است، بازدیدکنندگان امروزی را از زمان کشف مجدد شهر گمشده از طریق ژان لوئیس بورکهارت، کاشف سوئیسی در بیش از 200 سال پیش، شگفت زده کرده است.

شما حداقل به دو روز زمان نیاز دارید تا تمام نقاط برجسته اطراف پترا را که شامل بیش از 800 مکان ثبت شده است، مشاهده کنید. اما اگر زمان بیشتری داشته باشید، از صرف آن در این­جا ناامید نخواهید شد. گشت و گذار در اطراف شهری چنین باستانی و به خوبی حفظ شده، تجربه­ای ارزشمند است.

پترا وقت گردشگران را تلف نمی­کند. بلافاصله پس از ورود به این مکان، بلوک­های مرموز را خواهید دید، بناهای تاریخی سنگی با ابهت که هدف اصلی آنها هنوز ناشناخته به جای مانده است و در پی آن مقبره اوبلیسک قرار گرفته است.

دریای مرده

دریای مرده پایین­ترین نقطه روی زمین است که از طریق جاده قابل دسترس است، این مجموعه آبی در 418 متری زیر سطح دریا قرار گرفته است. دریای مرده منظره ­ای چشمگیر در کنار طاقچه­ های سنگی پوشیده از نمک و کوه های قرمز برهوت دارد. از عمان می­توانید با ماشین در حدود یک ساعت به جاذبه­ های منطقه دریای­ مرده برسید.

دریای مرده به دلیل آب غنی از مواد معدنی مشهور است. طرفداران سلامتی معتقدند آب دریای مرده دارای خواص درمانی برای پوست است. با این حال، برنامه ای برای شنا کردن عمیق در آن نداشته باشید. دریای مرده آنقدر متراکم و برجسته است که تنها کاری که می­توانید در آن انجام دهید شناور شدن در بالای سطح آن است.

شما می­توانید از چند نقطه ورودی از جمله ساحل عمان به دریای مرده دسترسی داشته باشید. بهتر است در یکی از استراحتگاه­های آبگرم مجلل در ساحل شمال شرقی دریای مرده اقامت کنید. با یک بار حمام کردن در این لجن قرمز قهوه ­ای، پوست شما نرم­تر از همیشه خواهد بود.

وادی رام

به منطقه جنوبی اردن بروید و وادی رام یکی از دیدنی­ ترین منظره ها در سراسر جهان را ببینید. این دره صخره ای ماسه سنگی و گرانیتی است که به عنوان دره ماه نیز شناخته می شود، با صخره های سر به فلک کشیده، تپه های شنی بزرگ، طاق نماهای چرخان و غارها، تجربه ای ماورایی است.

شما می توانید در این منطقه سوار شتر یا اسب های عربی شوید، از کوه های ماسه سنگ بالا بروید و در دره ها پیاده ­روی کنید.

خرابه­ های جراش

هیچ­ چیز به میزان بازدید از خرابه­ های جراش، شما را به گذشته نمی­برد. این مکان یکی از برترین شهرهای روم باستانی جهان است که حفظ شده است و دارای مکان های دیدنی برای بازدید است، از خیابان های ستون دار و معابد گرفته تا میدان های ورزشی بزرگ که زمانی گنجایش 15000 تماشاگر را داشت.

گردشگران ماجراجویی گشت و گذار خود را در خرابه ­های جراش با قدم زدن در طاق هادریان آغاز می­کنند. این سازه با ارتفاع تقریبا 11 متری بسیار باشکوه است، اما وقتی در نظر بگیرید که در اصل دوبرابر این میزان بوده، حتی چشمگیرتر نیز می­شود.

اگر این مکان برای شگفت انگیز کردن شما کافی نبود، هیپودروم را کشف کنید. هیپودروم، یک زمین ورزشی که در حدود قرن دوم ساخته شد و زمانی میزبان مسابقات ارابه سواری به عنوان سرگرمی برای هزاران تماشاگر بود. این ورزش باستانی شامل اجرای مبارزه با گلادیاتورها و ارابه­ های مسابقه ­ای است.

منبع: دیجیاتور

به "4 جاذبه گردشگری برتر اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 جاذبه گردشگری برتر اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید