بریتانیا به نیت چینی ها درباره خرید یک شرکت نانویی مشکوک شد

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، دولت بریتانیا در پی تحقیق در خصوص دستیابی چینی ها به یک شرکت تولیدکننده گرافن در ولز است.

بریتانیا به نیت چینی ها درباره خرید یک شرکت نانویی مشکوک شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ خلیج اپ، دولت بریتانیا در پی تحقیق در خصوص دستیابی چینی ها به یک شرکت فراوریکننده گرافن در ولز است. کواس کوارتن، وزیر تجارت بریتانیا، به ناظر رقابتی انگلیس دستور داده تا آنالیز امنیت ملی در خصوص خرید شرکت پرپتوس (Perpetus) به وسیله شرکت تائوروس اینترنشنال (Taurus International) را انجام دهد.

به سازمان رقابت و بازار مهلت داده شده بود تا به سرعت گزارشی به دولت ارائه دهد، پس از ارائه این گزارش، دولت برای مداخله در معامله پیشنهادی، اطلاعیه مداخله منافع عمومی را صادر کرد.

دولت بریتانیا از اظهارنظر در خصوص دلایل خاص این مداخله خودداری کرد. ژو در وب سایت پرپتوس به اسم دانشمند فناوری نانو معرفی شده است و اظهار می نماید که او یکی از برجسته ترین مقامات دنیا در زمینه مواد دو بعدی و کاربرد های آن ها است.

دانشمندان سال ها روی مواد پیشرفته ای مانند گرافن، ماده ای با ضخامت یک اتم، تحقیق نموده اند که می تواند همه چیز را از محاسبات گرفته تا حوزه دفاعی دگرگون کند.

وی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه علم و صنعت در پکن، دکتری خود را در رشته علوم مواد از دانشگاه آکسفورد دریافت کرد و به دانشگاه کاردیف ولز محقق شد.

در سال 2010، او به دانشگاه Averistwis نقل مکان کرد، جایی که در دانشکده فیزیک و مرکز مواد و تجهیزات کاربردی پیشرفته آغاز به کار کرد.

طبق صفحه LinkedIn، او بعلاوه مدیرعامل موسسه صنایع مواد کامپوزیت داخلی مونگولیا، شرکتی در شمال چین است.

براساس سندی که در شرکت انگلیسی Registry Companies House ثبت شده است، پرپتوس در سال 2013 تاسیس شد و 479،001 پوند در سال 2020 فروش داشت که 717،681 پوند در سال 2019 کمتر است. این شرکت در سال 2019، 14 کارمند داشته است.

در همین حال، تائوروس اینترنشنال در اکتبر 2020 تاسیس شد و دفتر آن در جنوب شرقی لندن ثبت شده است. تنها نام یک مدیر برای اعضای مدیریت این شرکت ثبت شده است.

تام تاگندات، رئیس گروه تحقیقات این پرونده در خصوص چگونگی واکنش بریتانیا، گفت: دولت به نگرانی های امنیت ملی در خصوص تصرفات پاسخ می دهد. خوشحالم که در انجام این کار مشارکت دارم.

تاگندات اضافه کرد: گرافن، مانند بسیاری دیگر از نوآوری های بریتانیا، پتانسیل فوق العاده ای در آینده ارائه می دهد و لازم است که فناوری حساس در اختیار شرکای قابل اعتماد باقی بماند.

پرپتوس و ژو فوراً به درخواست CNBC برای اظهارنظر پاسخ ندادند. این مداخله تنها چند ماه پس از دستور دولت بریتانیا برای آنالیز امنیت ملی در خصوص خرید دیگری از سوی چین انجام می گردد.

Nexperia، سازنده نیمه هادی هلندی متعلق به Wingtech در چین، بزرگترین کارخانه فراوری تراشه در انگلستان، Newport Wafer Fab را در ژوئیه به ارزش 63 میلیون پوند خرید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بریتانیا به نیت چینی ها درباره خرید یک شرکت نانویی مشکوک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتانیا به نیت چینی ها درباره خرید یک شرکت نانویی مشکوک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید