آیا آئودی و فولکس واگن با خودروهای بنزینی خداحافظی می نماید؟
به گزارش وبلاگ خلیج اپ، شرکت فولکس واگن و زیرمجموعه آن، شرکت آئودی قصد دارند توسعه موتورهای درون سوز را متوقف نمایند و بر روی موتورهای الکتریکی خودرو متمرکز شوند.

وبلاگ خلیج اپ - این طور که پیداست در سال 2021 میلادی شاهد تصمیم های پرشتاب خودروسازان برای حرکت به سمت حذف سوخت های فسیلی هستیم. شرکت های بیشتری فرایند جایگزین کردن موتورهای بدون آلاینده را دنبال می نمایند و این موضوع به ویژه در اروپا با وضع قواعد گسترده از جمله استراتژی هیدروژن، سرعت بیش تری دارد.
به گفته مارکوس دوئسمن (Markus Duesmann) رییس شرکت آئودی (Audi)، این شرکت دیگر فرایند توسعه موتورهای درون سوز (ICE) را دنبال نمی نماید، بلکه تنها به به روزآوری پیشرانه های بنزینی و دیزلی بسنده می نماید تا مقررات موجود در زمینه انتشار گازهای گلخانه ای را رعایت نمایند.
این تصمیم با درنظر دریافت اینکه شمار زیادی از خودروهای الکتریکی تحت این برند در سال های آینده فراوری خواهد شد، تعجب آور نیست. برای نمونه خودروهای اصلی آئودی مانند A4 و A6 تا خاتمه این دهه، تمام الکتریکی خواهند بود.
علاوه بر خاتمه توسعه موتور احتراق داخلی، دوئسمن تأکید کرد که به روزرسانی موتورهای موجود برای پیروی از استانداردهای سختگیرانه یورو 7 اتحادیه اروپا یک چالش عظیم است. اگرچه استاندارد یورو 7 تا سال 2025 میلادی اجرایی نخواهد بود و احتمالا مدتی طول می کشد تا موتور درون سوز به طور کامل بازنشسته گردد.
آئودی e-tron نخستین شاسی بلند تمام الکتریکی این شرکت
Credit: Audi
خودرو برقی آئودی
خودرو برقی آئودی به عنوان پیشگام تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی گروه فولکس واگن محسوب می گردد و اکنون پس از آئودی، فولکس واگن (Volkswagen) هم به عنوان شرکت مادر اعلام نموده که برنامه ای برای فراوری موتورهای درون سوز تازه ندارد.
رالف برندشتتر (Ralf Brandstaetter) مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: تمرکز ما بر روی به روزرسانی مجموعه پیشرانه فعلی خود برای مطابقت با مقررات سختگیرانه یورو 7 در زمینه آلایندگی است که به تدریج هم به سمت فراوری وسایل نقلیه الکتریکی پیش می رود.
هر چند این تحولات به نوعی شروع خاتمه موتورهای احتراق داخلی خودروهاست اما این کار یک شبه انجام نخواهد شد. برای نمونه فولکس واگن در هفته های گذشته بیان کرد که اگرچه میخواهد هدف گذاری فروش خودروهای الکتریکی تا سال 2030 را دو برابر کند، اما همچنان یک هسته اصلی محصولات بنزینی شامل گلف (Golf)، پاسات (Passat)، تی-راک (T-Roc) و تیگوان (Tiguan) را حفظ می نماید و با ارتقای آن ها به نسل بعدی، تا جای ممکن کارایی آن ها را افزایش خواهد داد و این یعنی این خودروها با جدیدترین فناوری پلاگین هیبریدی ارائه می شوند.
گروه فولکس واگن تنها خودروسازی نیست که از کناره گیری از توسعه موتورهای احتراق داخلی خبر می دهد. ولوو هم اعلام نموده که فراوری خودروهای دارای موتور درون سوز را تا سال 2030 متوقف می نماید و جنرال موتورز (GM) هم سال 2035 را هدف گذاری نموده است. همچنین فورد تا سال 2030 فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را در اروپا متوقف می نماید.
بدین ترتیب اگرچه نباید به زودی انتظار نسخه های تمام الکتریکی خودروهای فعلی که با موتور احتراق داخلی کار می نمایند را داشته باشیم اما در این دهه شاهد عرضه گسترده موتورهای الکتریکی تازه ای خواهیم بود که رفته رفته جایگزین موتورهای درون سوز فعلی می شوند.
منبع : دیجی کالا مگ
منبع: بیت ران