پل های دیدنی استانبول

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، پل های دیدنی استانبول

در تمام شهرهایی که از طریق یک تنگه از هم جدا می شوند این انتظار وجود دارد که پل هایی وجود داشته باشند که بتوانند دو قسمت شهر را به هم وصل نمایند، این پل ها معمولا بسیار هم چشمگیر هستند و خیلی زود به جاذبه های گردشگری تبدیل می شوند. تور استانبول شما را با دنیایی شگفت از جاذبه ها روبرو می نماید، در شهر استانبول هم که وجود تنگه بسفرس باعث جدا شدن دو قسمت اروپایی و آسیایی از هم شده است، از طریق پل هایی به هم متصل شده اند و به همین علت این نوشتار خبرنگاران را به پل های دیدنی استانبول اختصاص داده ایم. همراه با ما باشید:

پل های دیدنی استانبول
  • پل بسفر

پل بسفر از پل های دیدنی استانبول است که بین سال های 1970 تا 1973 روی تنگه بسفر ساخته شده است و دو قسمت آسیایی و اروپایی شهر را به هم مرتبط می نماید و امروزه به طور میانگین، روزانه 180000 وسیله نقلیه از آن عبور و مرور می نمایند و به قسمت آسیایی و یا برعکس به قسمت اروپایی شهر استانبول تردد دارند. این پل طولی برابر 1150 متر و عرضی 39 متری دارد و ارتفاع آن از سطح دریا هم 105 متر است.

خبر خوب این که امکان ندارد که شما به استانبول سفر کنید اما از روی پل بسفر رد نشوید و یا در آب های زیر این پل قایق سواری نکنید بنابراین خیالتان راحت باشد که در سفر به استانبول حتما آن را خواهید دید! پل بسفر استانبول هم در روز و هم در شب دیدنی است و اگر در روز به روی این پل بروید می توانید مناره ها و گنبد زیبای مساجد را ببینید اما شب آن چیز دیگری است! در شب این شانس را دارید تا پل را که با چراغ های الی ای دی بسیار زیبای و خوشرنگی نورانی و تزیین شده ببینید و از منظره و منظره تماشایی آن در شب لذت ببرید.

  • پل فاتح سلطان مهمت

این پل به عنوان پل بسفر دوم هم شناخته می گردد و ساخت آن در سال 1988 به سرانجام رسید. نام این پل از نام پادشاهی گرفته شده است که از پادشاهان عثمانی بوده است و سلطان مهمت نام داشته است و در سال 1453 قسطنطنیه را فتح نموده است. این پل معلق فلزی منطقه Kavacık که در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته است را به Hisarüstü که در بخش اروپایی آن قرار گرفته است متصل می نماید و از پل های دیدنی استانبول است، این پل هم از نظر تاریخی و هم استراتژیکی نقش مهمی در استانبول دارد بخش مهمی از عبور و مرور در این شهر روی این پل انجام می گردد.

  • پل گالاتا

یکی از پل های دیدنی استانبول که از زیباترین و مشهورترین پل های این شهر هم محسوب می گردد پل گالاتا نام دارد. در خصوص این پل چیزهای زیادی وجود دارد که باید به آن ها اشاره نمود و بارها و بارها در ادبیات ترکیه از این پل سخن گفته شده است. پل گالاتای استانبول در قرن نوزدهم ساخته شده است و یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است بر روی این پل می توان صف درازی از ماهیگیرانی را دید که در هر سوی این پل فلزی ایستاده اند و در حالی که قلاب های ماهیگیری شان را در دست گرفته اند منتظر هستند تا ماهی های بزرگ را صید نمایند. پل گالاتا بر روی شاخ طلایی ساخته شده است و در زیر آن هم تعداد زیادی رستوران با نمایی رو به آب وجود دارد که افراد زیادی را جذب خود می نماید و یکی از معروف ترین عبارت هایی که درباره این پل وجود دارد این است که بر فراز آن می توانید همزمان 2 قاره را ببینید!

یکی از نکات بامزه جالب درباره این پل این است که می توانید روی آن صف های منظم از ماهیگیرانی را ببینید که مشغول صید هستند و به حضور جهانگرد هایی که همواره آن جا هستند با آن ها عکس می گیرند عادت نموده اند. علاوه بر این استانبولی ها خیلی به این پل می فرایند و آن جا را دوست دارند بنابراین اگر دوست دارید تا با فرهنگ و رفتار مردم محلی بیشتر آشنا شوید و از نزدیک آن ها را بیشتر بشناسید می توانید به این پل بروید.

  • مترو پل شاخ طلایی

یکی از سازه های جدیدی که در این شهر ساخته شده است، سازه مترو پل شاخ طلایی است که در سال 2014 ساخته شده است و منطقه بی اغلو و و منطقه فاتح را از طریق خط M2 به وصل می نماید. مترو پل شاخ طلایی یک پل ثابت است که همان طور که از نام آن هم معین است هر روز مترو از روی آن رد می گردد و اگر چه مثل پل هایی که در بالا گفته شد پلی تاریخی نیست و قدمت زیادی هم ندارد اما در لیست پل های دیدنی استانبول قرار گرفته است.

  • پل یاووز سلطان سلیم

مدت زیادی از معرفی کردن این پل نمی گذرد و در کنار ورودی دریای سیاه تنگه بسفر قرار گرفته است. این پل منطقه Garipçe که در بخش اروپایی شهر قرار گرفته است را به Poyrazköy که در بخش آسیایی قرار گرفته است متصل می نماید. مدت زیادی از افتتاح این پل نمی گذرد، پل یاووز سلطان سلیم 73 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و عرض آن هم به 59 متر می رسد و گفته می گردد که 10 لاین تردد دارد!

در سال 2012 تصمیم گرفته شد تا پلی در شهر استابول برای کاهش ترافیک ساخته گردد و این چنین شد که این پل ساخته شد البته ساخته شدن آن اعتراض های زیادی را از طرف مردم و هواداران محیط زیست به همراه داشت و علت آن هم این بود که برای این که بتوانند پل یاووز سلطان را بسازند، تعداد زیادی از درختان جنگلی را قطع نموده اند و علاوه بر این تمام زمین های مرطوب اطراف هم در معرض خطر هستند و طبیعی است که هر دوی این ها خطر بزرگی برای محیط زیست باشد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "پل های دیدنی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل های دیدنی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید