نشست انجمن داستان نوجوان هرمزگان برگزار گردید

به گزارش وبلاگ خلیج اپ در بندرعباس، نشست انجمن داستان، با حضور بهنوش بلالی پور نماینده انجمن داستان، خدیجه حاجی زاده مربی ادبی بندرعباس و 10 نفر از اعضای نوجوان در کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان هرمزگان برگزار گردید.

نشست انجمن داستان نوجوان هرمزگان برگزار گردید

طی این نشست کارگاهی، حاجی زاده ابتدا ویژگی های یک ایده خوب را آنالیز کرد و گفت: ایده یابی یکی از مهم ترین اصل و مقدمه برای نوشتن یک داستان خوب است و در واقع سنگ بنای هر داستانی است، اگر ایده خوبی برای نوشتن نداشته باشیم هر قدر هم که بنویسیم در نهایت داستان ما مورد پذیرش و پسند مخاطب قرار نخواهد گرفت.

حاجی زاده در ادامه به راه های دست یابی به ایده پرداخت و افزود: یکی از مهم ترین راه ها، تجربیات شخصی هستند. تجربیاتی که اغلب ما آن ها را نادیده می گیریم و به سادگی از کنار آن ها عبور می کنیم اما حقیقت این است که این تجربیات شخصی یکی از ارزشمندترین مواردی است که به شدت در زمینه نوشتن مورد توجه است.

وی در بخشی دیگر، به صحبت پیرامون اهمیت خاطرات پرداخت و ادامه داد: خاطرات به عنوان اتفاقاتی که در زندگی ما روی داده است و چالش هایی که با آن روبرو بوده ایم یکی از مهم ترین تجربیاتی است که یاری می نماید داستان بهتری بنویسیم. او داستان شرم اثر آنی آرنو را نمونه موفقی از خاطره نویسی برشمرد.

این مربی ادبی افزود: برای نویسندگی باید هر چیزی را یادداشت و ثبت کنیم. روزمرگی ها، خاطرات، خواب ها و ... قابلیت تبدیل شدن به یک داستان خوب را دارند ضمن اینکه هر چه ثبت گردد هرگز فراموش نمی گردد.

این نویسنده خلاق، خاتمه از اعضا خواست که هر عضو دو یا سه ایده بنویسد وسپس این ایده ها آنالیز شد و مجددا از آن ها خواست ایده های تازه تر نوشته و برایش ارسال نمایند تا در نهایت یکی از ایده ها به داستان تبدیل گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نشست انجمن داستان نوجوان هرمزگان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست انجمن داستان نوجوان هرمزگان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید