مردی که همه دنیا را دید؛ خاطره تلخ از ایران!

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، آندره بروژیرو شهروند 83 ساله اهل فرانسه با سفر به تمام کشور ها و سرزمین های دنیا توانست رویای خود را عملی کند.

مردی که همه دنیا را دید؛ خاطره تلخ از ایران!

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، خیلی از ما همه دنیا را فقط از روی نقشه می توانیم ببینیم، اما این مرد فرانسوی به تمامی سرزمین های روی این نقشه سفر نموده است.

رویایی که از 17 سالگی در فکر آندره بروژیرو شکل گرفت، زمانی که او برای کار رستوران به اسکاتلند رفت. مهاجرتی که انگیزه سفرش به دور دنیا شد. او بدون اتلاف وقت سفرش را با آمریکا آغاز کرد. آندره با پای پیاده، کشتی و یا هواپیما به قاره های مختلف سفر کرد، اما پس از هشت سال پولش به اتمام رسید.

آندره بروژیرو می گوید: زود فهمیدم برای اینکه بتوانم به تمام دنیا سفر کنم باید برای هزینه بلیت ها و هتل فکری کنم. وی راهکار این مشکل را در تفاوت های فرهنگی یافت، به این شکل: سواری رایگان. بدین ترتیب در ده سال بعدی سفرش راستا 400 هزار کیلومتر را بدون هزینه ماشین سفر کرد، از جمله 50 سال پیش در ایران، البته با خاطراتی خوب و بد!

او با نشان دادن تابلویی می گوید: این را از ایران آوردم، همه ایران را با ماشین مردم گشتم، یادمه شورت پوشیده بودم همه می گفتند شما مینی ژوپ پوشیدی! خیلی خنده دار بود. اما خاطره بدی هم دارم، پلیس ایران من را به اسم جاسوس شوروی دوبار زندانی کرد. حسابی حالم را گرفتند!

البته زندانی رفتن برای آندره آنقدر هم بد نبوده، او برای اجتناب از هزینه هتل در کشور های مختلف پس از گشتن در شهر ها موقع غروب به دم درب زندان ها می رفته تا به او جای خواب بدهند، روشی که به گفته او در بیشتر کشور ها کارساز بوده است.

اما راز موفقیت مردی که 63 سال از عمرش را در گردش بوده چیست؟ او می گوید: راز سفر خوب در هیچ راهنمای گردشگری نیست و آن این است که باید مردم را دوست داشته باشی، سفر به مسافرش بستگی دارد، اگر به اسم اشغالگر بروی به شما شلیک می نمایند، گردشگر باشی از تو کلاهبرداری می نمایند. اما اگر به اسم دوست بروی و عاشق مردم باشی محبت آمیز تحویلت می گیرند.

آندره از 17 تا 80 سالگی اش هر سال در سفر بوده است. سه سال پیش به علت بیماری روده به سفرهایش خاتمه داد. او داستان سفرش به تمام کره زمین را در یک مستند و چند کتاب به یادگار گذاشته است. او می گوید با تماشا همه دنیا به یک نتیجه رسیدم و آن اینکه همه کره زمین یک کشور است و همه ما انسان ها شهروند آن هستیم.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: فرارو

به "مردی که همه دنیا را دید؛ خاطره تلخ از ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردی که همه دنیا را دید؛ خاطره تلخ از ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید