قصر عجیب کازامیلا در بارسلونای اسپانیا

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، قصر کازامیلا | Casa Milà در بارسلونا

قصر کازامیلا (خانه میلا) در میان مردن محلی به نام La Pedrera (معدن سنگ) شناخته می گردد. قصر کازامیلا امروزه به عنوان یکی از نمادهای شهر بارسلونا شناخته می گردد. ساختمانی عجیب که در نگاه اول از تماشا آن متعجب خواهید شد. با تماشا نمای خارجی و مجسمه هایی سورئالی که ساختمان با آن ها تزیین شده تصور می کنید این ساختمان به راستی در دل یک صخره کنده شده و ساخته شده و از مصالح رایج ساختمانی در آن به کار نرفته است. با خبرنگاران همراه شوید تا از قصر کازامیلا تماشا کنیم.

قصر عجیب کازامیلا در بارسلونای اسپانیا

شهر بارسلونا

مرکز شلوغ و پر رفت و آمد کشور اسپانیا، که در کنار ساحل واقع شده است و بعد از مادرید پرجمعیت ترین شهر کشور است. روزهایی آفتابی را به ساکنانش هدیه می نماید. یکی از عوامل معروفیتش (بعد از تیم های فوتبالش) معمار خلاق قرن بیستم Antoni Gaudi است.

تاریخ ساخت ساختمان

پیشینه ساخت این قصر، بی شباهت به تاریخ ساخت دیگر خانه های مسکونی نیست. زوجی به نام میلا تصمیم می گیرند در ملک 2000 متری خود واقع در خیابان Passeig de Gràcia خانه ای بسازند. آن ها می خواستند یک خانه خاص داشته باشند تا در محله شیک و مدرن Eixample به چشم بیایند. برای ساخت یک بنای خاص، شما به یک معمار خاص احتیاج دارید. در نقشه زیر محل دقیق ساخت آن را ببینید.

مرد خانواده (پدرو میلا) از معروفیت گائودی شنیده بود. معماری پیروز و خلاق! او به تازگی خانه مردی ثروتمند را در همان خیابان طراحی نموده بود. بنابر این آن ها گائودی را انتخاب کردند و ساخت خانه در سال 1906 میلادی شروع شد و چهار سال پس از آن به اتمام رسید. کازامیلا اولین بنای قرن بیستم بود که درسال 1984 در لیست میراث یونسکو به ثبت رسید.

ویژگی ها و جزئیات پیشگامانه ای که در ساخت قصر کازامیلا به کار رفته است موجب شده است که به یکی از مهم ترین و مدرن ترین ساختمان ها تبدیل گردد. قطعا شما هم پس از بازدید کردن از آن، هنگام نام بردن از خارق العاده ترین ساختمان های بارسلونا به آن اشاره می کنید.

معماری ساختمان

قصر کازامیلا آخرین بنایی است که معمار آن Antoni Gaudí قبل از وقف کامل خود به ساختمان های ساگاردا فامیلیا (Sagrada Familia) احداث کرد. این قصر مسکونی یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین بناهای مدرن است. سنگ روشن و بی رنگ نمای این ساختمان وجه تمایز اصلی آن با دیگر کارهای Antoni Gaudí است و سبک اکسپرسیونیست به آن داده است. ساختمان از دو بخش کاملا مجزا ساخته شده که تنها نقطه اتصال آن ها نمای قصر، زیرزمین و پشت بام قصر است. هرکدام از قسمت ها حیاط و ورودی جداگانه خود را دارند.

گائودی سعی کرد تمام اجزا منحنی شکل باشند، بنابر این به سختی می توانید یک زاویه در گوشه و کنار بنا پیدا کنید. علاوه بر حیاط امکان بازدید از داخل ساختمان که ساختار مدرن قرن بیستم را دارد نیز امکان دارد.

داخل قصر کازامیلا

داخل ساختمان نیز مانند نمای خارجی اش عجیب و غریب است. ساختمان دارای یک سیستم تهویه هوای طبیعی است که آن را بی احتیاج از استفاده کردن از دستگاه های تهویه نموده است. طرح گائودی شامل یک آسانسور هم میشد که تا سال ها بعد از اتمام کار بنا، ساخته نشده بود. رنگ ها و اشکال منحنی تزیینات حیاط هستند و پلکانی که به ورودی قصر کازامیلا منتهی می گردد در امتداد دیوارها پیچ و تاب می خورد.

Belletage (زیباترین طبقه) مختص صاحبان آن بود. مستاجران و کارکنان در طبقات بالاتر زندگی می کردند. امرزوه Belle Etage تبدیل به موزه Fundació Catalunya - La Pedrera شده است. دیوارهای قصر با کمی کوشش جا به جا می شوند بنابراین برای احداث موزه در آن احتیاجی به استفاده از دیوارهایی با استحکام و قدرت تحمل بالا که در سایر موزه ها رایج است نبود.

اتاق زیر شیروانی خانه نیز مطابق سایر اجزا غیرمعمول و بزرگ است. در اتاق های آن شما می توانید از نمایشگاهی مرتبط با زندگی گائودی و ساختمان هایش تماشا کنید. در حالی که مشغول بازدید هستید یک موزیک لایت پخش و اسلایدهایی نمایش داده می شوند که به شما یاری می نمایند خود را در دنیای شگفت انگیز وی تصورکنید و با ظاهر شناسی هایی که او توسعه داد بیشتر آشنا شوید.

معدن سنگ | The Querry House

این نام را به خاطر ساخت غیر متداول ساختمان به آن داده اند. تخته سنگ های بزرگی که روی نما به کار رفته است ابتدا سر جایشان قرار گرفته اند و سپس سنگ تراشان ماهر به کار روی آن ها پرداخته اند. ظاهر نهایی با اشکال عجیبش یک معدن را به یاد آدم می آورد. هنگامی که از رو به رو به خانه می نگرید سنگ عظیمی را می بینید که به صورت نامنظم شکسته شده و با وسایل آهنی زینت داده شده است. مالک فعلی کازا میلا (لا پدررا)، بانک کاتالانی Caixa Catalunya است که در اواسط دهه 1980، ساختمان را خریداری و بازسازی نموده و درب آن را به روی گردشگر ها گگردد. امروزه کازا میلا دفتر اصلی بنیاد فرهنگی بانک است که سالانه میزبان نمایشگاه ها و رویداد های فرهنگی مختلف می باشد.

پشت بام کازامیلا

بدون تردید می توان گفت بارزترین و برجسته ترین نقطه پشت بام است. هنگامی که روی آن می ایستید چشم اندازی فوق العاده از شهر زیر پای شما است. علاوه بر چشم انداز زیبا دودکش ها، شفت های تهویه و پله ها نیز بازدید نمایندگان را به خود خیره می نمایند. بعضی از دودکش ها شبیه به یک شوالیه قرون وسطی هستند که در حال نگهبانی از ساختمان هستند. در اتاق زیر شیروانی می توانید از موزه بسیار زیبای معماری های آنتونی گائودی و کازامیلا تماشا کنید. نام موزه را اتاق گائودی گذاشته اند.

لا پدررا یک کافه نیز دارد که بازدیدنمایندگان می توانند برای استراحت و امتحان کردن غذاهای محلی به آن مراجعه نمایند. علاقه مندان به خرید هدیه نیز می توانند از فروشگاه کتاب و هدیه این ساختمان هدایای خود را خریداری نمایند.

منبع: barcelona.de

منبع: الی گشت

به "قصر عجیب کازامیلا در بارسلونای اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصر عجیب کازامیلا در بارسلونای اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید