فرودگاه کیش رکورد زد

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش گفت: فرودگاه کیش با ثبت جابه جایی 16 هزار مسافر در یک روز، رکورد زد.

فرودگاه کیش رکورد زد

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، عزت الله محمدی با اشاره به ثبت رکورد بییش ترین تعداد پرواز، اعزام و پذیرش مسافران نوروزی در فرودگاه بین المللی کیش، اظهار کرد: انجام 124 پرواز رفت و برگشت و جا به جایی 16 هزار مسافر در یک روز سبب ثبت رکوردی تازه به نام مدرن ترین فرودگاه کشور شد.

وی با بیان اینکه از 24 اسفند ماه 1402 تا دهم فروردین ماه سال 1403، یک هزار و 585 پرواز در فرودگاه جزیره کیش به ثبت رسیده است، اضافه کرد: طی این بازه زمانی، 201 هزار و 703 مسافر در فرودگاه بین المللی کیش جابه جا شده است.

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، مکانیزه ترین فرودگاه کشور در کیش که کلنگ زنی آن در سال 1391 اجرا شده و وعده بهره برداری از آن از سالی به سال دیگر روی زمین مانده بود، هم اکنون در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.

این فرودگاه از سال 1391 تا 1400 حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ به عبارتی دیگر به طور میانه هر ساله 7.5 درصد رشد داشته که قطع یقین آمار قابل قبولی نیست؛ اما از تابستان 1400 تا 1402 پیشرفت این طرح فاخر شتاب چشم گیری گرفت و توانست با 30 درصد پیشرفت در عرض 2 سال آماده بهره برداری باشد.

متخصصان معتقدند که هزینه به روز احداث فرودگاه بین المللی کیش بیش از 100 هزار میلیارد ریال است.

منبع: دنیای سفر

به "فرودگاه کیش رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه کیش رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید