جلد هفتم از دانشنامه فرهنگ مردم ایران منتشر شد

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، هفتمین جلد از دانشنامه فرهنگ مردم ایران زیر نظرکاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی و ویراستاری علمی محمد جعفری (قنواتی) منتشر شد.

جلد هفتم از دانشنامه فرهنگ مردم ایران منتشر شد

دانشنامه فرهنگ مردم ایران یک دانشنامه تخصصی درباره فولکلور و فرهنگ عامه مردم ایران است. این دانشنامه عمده ترین مباحث فرهنگ مادی و معنوی مردم منطقه ها مختلف ایران را دربرمی گیرد که در 20 کد طبقه بندی شده است.

خوراک، پوشاک، بازی و نمایش، هنر و صنایع دستی، موسیقی، ادبیات عامه، طب عامیانه، باورها و اعتقادات، آداب و رسوم، نهادها و موسسات مرتبط با مردم شناسی و فرهنگ عامه، شخصیت ها و صاحب نظران تاثیرگذار در این زمینه، کتاب ها و متون فولکلوریک بعضی از کدهای این مجموعه است. فرهنگ مادی و معنوی مردم منطقه ها مختلف ایران بخش های مختلف این دانشنامه را تشکیل می دهد.

بیش از 120 پژوهشگر و مؤلف ایرانی و خارجی با این دانشنامه همکاری مداوم داشته و تحقیق و تألیف مقالات آن را برعهده دارند. شماری از مؤلفان و پژوهشگران همکار با این دانشنامه در زمره برجسته ترین دانشمندان و محققان ایران و دنیا هستند و بعضی دیگر دانش آموختگان جوانی هستند که با گذراندن دوره های آموزشی در این بخش به پژوهشگران و مؤلفان حرفه ای تبدیل شده اند.

جلد هفتم دانشنامه فرهنگ مردم ایران به حرف های ف، ق و ک اختصاص دارد و دارای 196 مدخل است که با مدخل فولکلور آغاز می گردد و با مدخل کیقباد انتها می یابد.

این مجلد از دانشنامه فرهنگ مردم ایران در 758 صفحه در قطع رحلی با شمارگان 1000 نسخه و بهای 850 هزار تومان از سوی مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جلد هفتم از دانشنامه فرهنگ مردم ایران منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلد هفتم از دانشنامه فرهنگ مردم ایران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید