بمب افکن آمریکایی که روز گذشته سقوط کرد!، عکس

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، شب گذشته یک بمب افکن استراتژیک B-1B لنسر از وینگ 28 نیروی هوایی ایالات متحده در حین پرواز آموزشی در نزدیکی پایگاهی در داکوتای جنوبی سقوط کرد.

بمب افکن آمریکایی که روز گذشته سقوط کرد!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ خلیج اپ ، براساس بیانیه منتشره، این حادثه در هنگام فرود در پایگاه Ellsworth رخ داد. چهار خدمه در هواپیما بودند که همگی توانستند به سلامت از هواپیما خارج شوند.

  • دو شب دیگر قلب العقرب در آسمان نمایان می گردد!/ عکس

  • ماه را فراموش کنید؛ گلکسی S24 می تواند از کهکشان ها و سحابی ها عکس بگیرد!

بین سال های 1984 تا 2001، تعداد 10 فروند B-1B سقوط کرد و در اثر این سوانح هوایی 17 نفر کشته شدند. در سال 2021، نیروی هوایی ایالات متحده آغاز به بازنشست کردن تدریجی بمب افکن های B-1B از ناوگان خود و جایگزین کردن آن ها کرده است.

B-1B یک بمب افکن راهبردی و چهار موتوره فراصوت و سنگین در نیروی هوایی آمریکا است که از بال متحرک بهره می برد. این بمب افکن به وسیله شرکت راکول که اکنون بخشی از شرکت بوئینگ است، ساخته شده است.

B-1B محصول مورد احتیاج نیروی هوایی آمریکا به یک بمب افکن فراصوت و دوربرد است که باید جایگزین b-52 استراتوفورترس می شد. نخستین مدل های این بمب افکن با نام B-1A در اوایل دهه 1970 فراوری شد اما ساخت آن ها لغو و فقط 4 فروند از آن ها ساخته شد. در اوایل دهه 1980 مجدداً این بمب افکن با نام B-1B با تأکید بر سطح مقطع راداری پایین، مورد بازنگری قرار گرفته و در سال 1986 به عنوان یک بمب افکن اتمی وارد خدمت در نیروی هوایی آمریکا شد.

این بمب افکن در دهه 1990 به بمب افکن متعارف تغییر کاربری داد. در حال حاضر B-1 تنها بمب افکن بال متحرکِ در حال خدمت نیروی هوایی آمریکا است. در آخرین برآورد ارزش 100 فروند از این بمب افکن به همراه تجهیزات آن حدود 20/5 میلیارد دلار تخمین زده شد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "بمب افکن آمریکایی که روز گذشته سقوط کرد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بمب افکن آمریکایی که روز گذشته سقوط کرد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید