استفاده از این تکنیک های سئو را کنار بگذارید!

به گزارش وبلاگ خلیج اپ، نا کارآمد ترین روش های ارتقاء سئو کدام ها است؟

سئو امری مهم در توسعه وب سایت شماست اما نکته مهم آن است که روشهای ارتقای سئو روز به روز در حال تغییر و تحول است و شما باید همگام با آنها خود را آپدیت کنید تا بیشترین اثرگذاری از پیاده سازی این موارد را کسب کنید. مشکل از جایی آغاز می گردد که خیلی از افراد اصرار بر انجام روشهای پیش پا افتاده و ناکارآمد دارد و وقت و انرژی خود را بی فایده صرف این موارد نموده اند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با 9 تکنیکی که بازدهی خود را از دست داده اند، آشنا شوید. بعلاوه شما باید هوشیار باشید تا با شناخت تکنیک های بروز برترین عملکرد را بر روی سئو وب سایت خود اعمال کنید.

استفاده از این تکنیک های سئو را کنار بگذارید!

با گذشت زمان دنیای بازاریابی اینترنتی پیچیده تر می شود و سئو هم شامل حال آن می شود، به ویژه با ارائه آپدیت های الگوریتم پاندا و پنگوئن باید انتظار تغییرات بزرگی را داشته باشیم که دنیای سئو را تکان داده است.

این تغییرات پی درپی، ایجاب می نماید که بازاریابان اینترنتی، تکنیک های خود را به سرعت و به موقع تغییر دهند و این تکنیک ها را با توجه به آخرین دستورالعمل هایی که موتورهای جستجو بر الگوریتم هایشان اعمال می نمایند، تطبیق داده و هماهنگ نمایند. در طول این مقاله سعی می کنم شما را با تکنیک های منسوخ شده سئو که دیگر نباید بهره ببرید، آشنا کنم. بیایید روراست باشیم. بعضی از ما، همچنان از این تکنیک ها استفاده می کنیم و بعضا روی آن ها تعصب هم داریم؛ اما این تکنیک ها مدت هاست که دیگر جواب نمی دهند. خوب است اگر راهی را اشتباه رفته ایم، به جای پافشاری بر جهت اشتباه، در جاده اصلاح قدم بگذاریم.

تکنیک هایی که در زیر می آیند، بنا به موردکاوی های (Case Study) بسیار و به تایید بسیاری متخصصان، دیگر اثربخشی گذشته را ندارند و جواب نمی دهند.

1- فراوری بک لینک های بیش تر برای افزایش رتبه

backlinkدر گذشته، قسمت اصلی هر فرایند سئویی این بود که بدون بررسی دامین لینک دهنده و لینک های داده شده، تا جایی که می توانستیم، برای سایتمان بک لینک فراوری کنیم. آن روزها، انجام این کار، افزایش رتبه سایت مان را تضمین می کرد. فراوری و جذب بک لینک، هم چنان جزء فاکتورهای اساسی سئو است. بر طبق داده های اطلاعاتی وب سایت Search Metrics، فراوری بک لینک، جزء 5 فاکتور اصلی افزایش رتبه سایت است؛ اما شیوه فراوری بک لینک با آن چه در گذشته انجام می شد، کاملا فرق دارد.

تغییرات در نوع جذب و فراوری بک لینک، حول و حوش آپدیت پنگوئن 2.0 در مه 2013 رخ داد. به واسطه تغییراتی که آن موقع رخ داد، امروز، کیفیت بک لینک ها اولویت اصلی در فراوری بک لینک شده است؛ و نه تعداد و کمیت آن ها. به همین علت، اگر بدانید که چطور باید بک لینک مناسب فراوری کنید، گاهی اوقات، چند بک لینک محدود، اما با کیفیت، می توانند تاثیر بسیار بیش تری نسبت به تعداد زیادی بک لینک بی کیفیت داشته باشند.

2- پر کردن مطالب از کلمات کلیدی برای افزایش رتبه

در گذشته، بسیار مهم بود که مطالبی که در وب سایتتان منتشر می کنید، عینا حاوی کلمات کلیدی مد نظرتان باشد و داخل متن مطالب را از کلمات کلیدی مختلف پر کنید. اما حالا دیگر این موضوع اهمیت سابق را ندارد. اکنون، گوگل از شیوه ایندکس معنایی نهفته (latent semantic indexing - LSI) استفاده می نماید. این سیستم ایندکس از فوریه 2004 مورد توجه گوگل نهاده شد و از آن پس، با هر آپدیتی که به الگوریتم های گوگل اضافه شد، بیش تر و بیش تر اجرایی شد.

سیستم ایندکس تازه، به این صورت است که روبات های گوگل، محتوای موجود در صفحه وب سایت را کراول می نمایند و پرتکرارترین کلمات و عبارات موجود در متن، با یکدیگر ترکیب شده و به عنوان کلمه کلیدی آن صفحه شناخته می شود. سیستم ایندکس معنایی نهفته یا همان LSI، هم چنین، در محتوای صفحه در پی کلمات و عباراتی که مترادف با کلمه کلیدی اصلی صفحه است، می شود.

امروزه، بیش از هر چیزی، مهم این است که وب سایت خود را به منظور فراهم ساختن تجربه لذت بخش کاربران طراحی و بهینه سازی نمایید. این بدان معناست که دیگر نیازی نیست شما کلمات کلیدی مد نظرتان را به زور در محتوای صفحه جاسازی کنید. محتوا را برای کاربر بنویسید، نه برای روبات های گوگل. موتورهای جستجو با استفاده از کلمات و عبارات مترادف و مرتبط، خودشان متوجه منظور شما خواهند شد.

3- تمرکز فقط روی بک لینک و محتوا

حدود 5 سال پیش از این، سئو به ایجاد بک لینک های بسیار زیاد و فراوری محتوای خوب محدود می شد. انجام دادن همین دو مورد، افزایش رتبه شما را تقریبا تضمین می کرد. اما امروزه، این طور نیست. اگر دقت کنید، اغلب وب سایت هایی که رتبه های خوبی کسب نموده اند، مخطبین بسیاری در شبکه های اجتماعی دارند. متخصصین سئو بر سر این که تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو به صورت مستقیم یا غیرمستقیم است، همچنان در حال بحث هستند؛ اما هیچ کس نفس تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر سئو را نفی نمی نماید.

4- ایجاد صفحات بیش تر برای جذب ترافیک زیادتر

بعضی افراد چنین گمان می نمایند که با فراوری صفحات زیادتر، می توانند ترافیک بیش تری برای وب سایتشان جذب نمایند. حال این که، همانند موضوع بک لینک ها، ایجاد محتوای زیاد، فقط به قصد فراوری صفحات بیش تر، یاریی به شما نخواهد نمود. اطمینان حاصل کنید که حتما اولویت شما در فراوری محتوا بر کیفیت آن باشد و نه بر تعداد و کمیت مطالب. اگر محتوای خوبی نداشته باشید، هر تعداد هم که صفحات مختلف ایجاد کنید، هیچ سودی به حال شما نخواهد داشت.

آپدیت های الگوریتم پاندای گوگل که در فوریه 2011 منتشر شد، شناسایی محتوای بد را هر روز، بیش تر و بیش تر ممکن می سازد. این روزها، اگر وب سایتی محتوای ضعیف فراوری کند، ممکن است با جریمه های گوگل روبرو شود. پس اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما محتوای خوبی فراوری می نماید که مخاطبان تان مایل به مطالعه آن هستند.

5- افزایش رتبه برای جذب ترافیک بیش تر

یک تصور غلط در میان اهالی وب رایج است که افزایش رتبه وب سایت را مساوی با افزایش ترافیک از سوی موتورهای جستجو می بینند. بله؛ درست است که کاربران، شما را در بالای لیست جستجو، بهتر می بینند، اما این به معنای افزایش کلیک روی لینک وب سایت شما (click-throughs) نیست. 2 علت برای این امر وجود دارد:

Keywordالف) ممکن است استراتژی کلمات کلیدی شما، استراتژی درستی نباشد. به این معنا که شما در کلماتی رتبه بالا کسب نموده اید که به موضوع و حوزه کار وب سایت شما ارتباطی ندارد.

ب) متا دیسکریپشن وب سایت و صفحات وب سایت شما برای مخاطب مجذوب کننده نیست و آن ها را به کلیک کردن ترغیب نمی نماید.

برای حل کردن این مسائل، باید با استفاده از گوگل ادوردز، استراتژی کلمات کلیدی مناسبی تهیه کنید و کلمات و عباراتی را انتخاب کنید که به کسب و کار شما ارتباط دارند. بعلاوه برای مشکل دوم، باید متا دیسکریپشن هایی بنویسید که برای مخاطبان مجذوب کننده باشد و آن ها را برای ورود به سایت ترغیب کند. راهکار ساده ای که برای فراوری متا دیسکریپشن های خوب وجود دارد این است که با خودتان تصور کنید که اگر شما می بودید، چه جملات و عباراتی شما را مجاب می کرد روی این لینک کلیک کنید.

6- وبلاگ نویسی مهمان در ابعاد وسیع، برای ایجاد اعتبار در سئو

قبل از الگوریتم پنگوئن 2.0 که در سال 2013 منتشر شد، هر کس، در هر جایی که می توانست، مطلب خوب یا بدی را در آن جا منتشر می کرد تا در ازای آن، یک بک لینک به وب سایتش داده شود. ضمن این که کیفیت محتوا اهمیت چندانی نداشت، در اغلب اوقات، محتوای فراوری شده، ارتباطی هم به وب سایت نویسنده آن نمی داشت؛ بلکه صرفا راهی بود برای فراوری بک لینک های بیش تر.

وبلاگ نویسی مهمان از آن موقع تا امروز، فوق العاده تغییر نموده است. امروزه، اگر شما قصد دارید یکی دو تا پست مهمان در وب سایت های دیگر بگذارید، بسیار مهم است که این وب سایت ها، معتبر و مرتبط به وب سایت شما باشند. وبلاگ نویسی مهمان در مقایس کوچک، و در صورتی که به شیوه درست و اخلاقی آن اجرا شود، می تواند مزایایی داشته باشد.

7- پر کردن عنوان ها از کلمات کلیدی، برای افزایش رتبه

پر کردن مطالب سایت از کلمات کلیدی مختلف را، کیورد پرکنی یا همان کیورد استافینگ (Keyword stuffing) می گویند. یعنی در یک متن بسیار کوتاه، تعداد بسیار زیادی کلمات کلیدی را باربط و بی ربط بگنجانیم. خود گوگل، به وسیله مت کاتس در سال 2007 به ما اخطار داده است که برای کسب رتبه های بالاتر، کیورد استافینگ انجام ندهیم. اما بعضی وبمسترها، صحبت های مت کاتس را جدی نگرفتند؛ تا این که گوگل هر سال با آپدیت های تازه الگوریتم هایی مانند الگوریتم پاندا به میدان آمد. الگوریتم هایی که ساخته شده بودند برای کشف محتوای ضعیف.

کیورد استافینگ بازی بسیار خطرناکی ست. این تاکتیک قدیمی، صراحتا با دستورالعمل وبمستر گوگل در تناقض است. و از آن جایی که آپدیت الگوریتم های مختلف، گوگل را سال به سال در تشخیص محتوای ضعیف، پیشرفته تر می نماید، شما با کیورد استافینگ، وب سایت خود را در معرض خطر مستقیم جریمه های گوگل قرار خواهید داد.

8- وقت خود را با قرار دادن عکس در مطالب تلف نکنید

برای مدت های طولانی، غفلت از قرار دادن عکس در مطالب وب سایت، مسئله ای نداشت. شما می توانستید با استفاده از برچسب های جایگزین (Alt Tags) و نام فایل های عکس ها، مطالب خود را ایجاد و رتبه های مناسبی کسب کنید. امروزه، اهمیت سئوی داخل سایت (Op-Page SEO) از هر زمان دیگری، بیش تر شده است و عدم استفاده از عکس ها در مطالب سایت، سئوی داخل سایت شما را از موهبت بزرگی محروم می سازد و از کیفیتی که می توانید داشته باشید، کم خواهد نمود.

موتورهای جستجو قادر به تماشا عکس های وب سایت شما نیستند؛ بنابراین ضروری است که با قرار دادن برچسب های متنی جایگزین مناسب و ایجاد نام مرتبط برای فایل عکس ها، گوگل را برای درک موضوع و ماهیت عکس ها یاری کنید. اگر برچسب های جایگزین عکس ها را استفاده نکنید، در واقع از مقدار قابل رویت بودن سایت خود در محیط اینترنت کاسته اید.

9- سایت را در دایرکتوری های بسیاری ثبت نموده تا بک لینک های بیش تری کسب کنید

در تاریخ 24 آپریل 2012 میلادی، گوگل اولین نسخه از الگوریتم پنگوئن خود را منتشر کرد. الگوریتم پنگوئن که پس از آن تاریخ، آپدیت های بسیاری داشته است، روی شناسایی و کشف وب سایت های دارای بک لینک های مصنوعی و غیرواقعی متمرکز شده است. هر بازاریاب و وبمستری باید اطمینان حاصل کند که تنها بر کمیت بک لینک ها تمرکز نداشته باشد و سایت خود را برای کسب بک لینک، در هر دایرکتوری نامعتبری ثبت نکند تا بک لینک های اسپم و مصنوعی به سایت ش اضافه نشوند.

به جای دایرکتوری های نامعتبر بسیار، بایستی بر دایرکتوری های معتبر و مرتبط تمرکز داشته باشید و وب سایت خود را در آن ها ثبت کنید. دایرکتوری های معتبر، استانداردهای تعیین خود را دارند. ثبت لینک در دایرکتوری های معتبر و مرتبط، علاوه بر دریافت بک لینک های معتبر، باعث می شود مردم با شرکت و وب سایت شما آشنا شوند. شناسایی دایرکتوری های معتبر و تشخیص آن ها از دایرکتوری های نامعتبر بسیار ساده است؛ اما اگر نمی توانید آن ها را تشخیص دهید، ریسک نکنید و وب سایت خود را آن ها ثبت ننمایید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از این تکنیک های منسوخ شده هنوز هم استفاده می کنید، بهتر است هرچه سریع تر شرایط سئوی وب سایت خود را سر و سامان ببخشید و برای ادامه کار، استراتژی سئوی خود را تغییر دهید. دست به کار شوید، محتوای باکیفیت و مفید فراوری کنید و بک لینک های طبیعی، مرتبط و معتبر کسب کنید.

منبع: الی گشت

به "استفاده از این تکنیک های سئو را کنار بگذارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از این تکنیک های سئو را کنار بگذارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید